Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara anteckningar i iPhone?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Undrar om nån vet om anteckningar i iphone sparas när man synkar mot itunes.
Undrar också om man kan lägga in anteckningar i iphonen från datorn? Typ komihåglappar.
Vad jag kan se finns det ingen kryssruta för anteckningar i Itunes? Eller?
/johan

Ursprungligen av westerlu77:

Undrar om nån vet om anteckningar i iphone sparas när man synkar mot itunes.
Undrar också om man kan lägga in anteckningar i iphonen från datorn? Typ komihåglappar.
Vad jag kan se finns det ingen kryssruta för anteckningar i Itunes? Eller?
/johan

Ja de sparas i det avseendet att de inkluderas i backupen som man kan använda sig av vid en återställning/uppdatering i iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-13 22:51

finns ett program i installer som gör det

Vad heter de programmet?

detta skulle jag också villja veta! vet någon vad programmet heter!?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-06 09:12

TimeCapsule?

Time Capsule är apples nya trådlösa hårddisk/router som är skräddarsydd för att användas som backupdisk tillsammans med osx backupverktyg Timemachine i Leopard.

Alltså lär det nog vara något annat program ni är ute efter. Vilket vet jag inte, har inte fått min iphone än, men den är på väg.

Ursprungligen av soundallot:

Time Capsule är apples nya trådlösa hårddisk/router som är skräddarsydd för att användas som backupdisk tillsammans med osx backupverktyg Timemachine i Leopard.

Alltså lär det nog vara något annat program ni är ute efter. Vilket vet jag inte, har inte fått min iphone än, men den är på väg.

Det finns ett TimeCapsule att installera via Installer på iPhone.
Vilket är ett backupprogram för många av iPhonens applikationer, tex anteckningar.
Så jo, det är nog det man är ute efter här.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-06 10:40

När man synkar Mail mellan Mac och Iphone så förutsätter jag att även Anteckningar (Notes?) synkas. Har jag fel?

Ursprungligen av mjg:

När man synkar Mail mellan Mac och Iphone så förutsätter jag att även Anteckningar (Notes?) synkas. Har jag fel?

Du har rätt det stämmer.

Ursprungligen av mjg:

När man synkar Mail mellan Mac och Iphone så förutsätter jag att även Anteckningar (Notes?) synkas. Har jag fel?

Måste kanske ändra mig här:
Anteckningar, som i Notes på datorn?
De synkas till _backupen_.
På Windows synkas de inte till anteckningar på datorn iaf.
Har för mig att de ska göra det på mac dock.

Plauge skrev:
Vadå "synkas över till mailen"?
Vilken mail?

Syftade då på vad mjg skrev..

Ursprungligen av mjg:

När man synkar Mail mellan Mac och Iphone så förutsätter jag att även Anteckningar (Notes?) synkas. Har jag fel?

Jag använder Mail på mac.. och mina anteckningar jag gör på iPod Touch synkas inte till datorn (Mail)..

Ursprungligen av rosen888:

Plauge skrev:
Vadå "synkas över till mailen"?
Vilken mail?

Syftade då på vad mjg skrev..
"mjg skrev:
När man synkar Mail mellan Mac och Iphone så förutsätter jag att även Anteckningar (Notes?) synkas. Har jag fel?"

Jag använder Mail på mac.. och mina anteckningar jag gör på iPod Touch synkas inte till datorn (Mail)..

Med synkas här, menar han nog(vilket jag gjort genom hela tråden) att detta synkas till backupen.

Mina anteckningar synkas inte över till mailen! :S Däremot har jag inte iPhone.. utan Touch.. kanske är därför!

rosen888:
Vadå "synkas över till mailen"?
Vilken mail?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-07 22:53

Har jag fattat rätt: Anteckningar - gula sidor i Mail - synkas INTE mellan Iphone och Mac?
Isåfall så är ju detta uselt - bortom alla förklaringar uselt. Då har Apple helt klart partiellt pajat ihop.
Finns det något som är bättre/viktigare att synka mellan enheter - så att man har dom när man behöver dom - än just anteckningar/memos?

Ursprungligen av mjg:

Har jag fattat rätt: Anteckningar - gula sidor i Mail - synkas INTE mellan Iphone och Mac?
Isåfall så är ju detta uselt - bortom alla förklaringar uselt. Då har Apple helt klart partiellt pajat ihop.
Finns det något som är bättre/viktigare att synka mellan enheter - så att man har dom när man behöver dom - än just anteckningar/memos?

Memos använder jag kalendern till. Därför fungerar det precis om jag vill. Jag får en varning på datorn eller på iPhonen när jag själv ställt att jag behöver det.
Det finns iofs apps som folk har skrivit man kan installera via installern som synkar även Anteckningarna/Notes till datorn(mac iaf, windows vet jag inte).

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-07 23:19

Memos är något annat. En anteckning kan vara mycket. Vi är många som går omkring och gör anteckningar som inte har något som helst att göra med datum och tid

Ursprungligen av theplague:

Memos använder jag kalendern till. Därför fungerar det precis om jag vill. Jag får en varning på datorn eller på iPhonen när jag själv ställt att jag behöver det.
Det finns iofs apps som folk har skrivit man kan installera via installern som synkar även Anteckningarna/Notes till datorn(mac iaf, windows vet jag inte).

förlåt theplague.. jag menade synkas, som i att det jag skriver på Touchen, vill jag kunna se på datorn..

Kollade igenom installer och hittade bara ExportNotes (1.1.2) & ExportNotes (1.1.3) men inge till 1.1.4!

Finns det något annat som man har missat!?

rosen888:
Fungerar inte Export Notes 1.1.3 med 1.1.4?
Borde nästan göra det..

skall testa det genast!

EDIT:

Jag testade snabbt.. den sa då att jag var tvungen att installera "Erica's Ported Utils".. Den sa då att jag var tvungen att lägga in något i file://var/root??? (kommer inte ihåg exakt)
Detta har jag tyvärr inte tid med nu, någon annan får gärna testa på en 1.1.4 och se om det funkar!

Senast redigerat 2008-05-08 22:22

Vet någon nu hur det är med notes/memos.
Jag har ca 300 memos i min palm desktop och vill flytta över dem till iphone när jag ´byter ut min Treo i sommar.
Jag skulle vilja kunna ändra i memos på iPhone och i memos på datorn , och alltid synca över den senaste versionen till telefon (iPhone) och dator.
Går det?

Går det med Yojimbo eller SOHO notes?
mvh Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-18 22:13
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Vet någon nu hur det är med notes/memos.
Jag har ca 300 memos i min palm desktop och vill flytta över dem till iphone när jag ´byter ut min Treo i sommar.
Jag skulle vilja kunna ändra i memos på iPhone och i memos på datorn , och alltid synca över den senaste versionen till telefon (iPhone) och dator.
Går det?

Går det med Yojimbo eller SOHO notes?
mvh Jonas

Jag tror det kommer att komma en uppsjö med BRA lösningar i Juli, eftersom det då kommer att komma program från 3:e partstillverkare såsom SOHO eller Yojimbo eller Merlin eller Omnigroup osv.

Sen hjälper inte det dig nu.

/Tangen

Senast redigerat 2008-06-18 09:52
  • Medlem
  • Rättvik
  • 2008-08-08 19:43

Är det någon som har eller vet något om ett desktop-program till Iphones (Sv) Anteckningar

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-08-25 23:02

Samma fråga här, kan man komma åt Anteckningar från iPhonen via Macen. Skulle vilja kunna skriva på Macen och syncen fixar resten.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-08-26 09:36

Thanx, skall genast testa

Jag har testa, men för mig är detta inte ett rationellt sätt. För mycket gidder. Jag använder Anteckningar i Mac'ens Mail.app och dessa synkas med alla Macar och iPhone'n via mitt MobileMe-konto.

Ursprungligen av dzhine:

Thanx, skall genast testa

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-11-07 10:01

Har förlorat min iPhone 3G med 3.x, och har inte fått någon ny ännu men skulle behöva komma åt en anteckning jag har i den som finns i backupen som ligger på min mac. Någon som vet om det går? Eller vart anteckningar synkas mot/i Macen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-07 15:38
Ursprungligen av MatsOlov:

Har förlorat min iPhone 3G med 3.x, och har inte fått någon ny ännu men skulle behöva komma åt en anteckning jag har i den som finns i backupen som ligger på min mac. Någon som vet om det går? Eller vart anteckningar synkas mot/i Macen.

I Mail under Påminnelser.

Bevaka tråden