Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man fram denna personliga "ringbild" ?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-06 10:46

När man ringer någon eller blir uppringd, så visas ju den personens visningsbild över hela skärmen och täcks av de stora ikonerna.

Men kika på denna bild, som även är i reklam, keynotes etc, hur får man den versionen?

inte för den är finare, men iaf...

Lägg in bilden i personens kontakt i adressboken i datorn och synca sedan.
Då kommer det se ut som på bilden.

• Medlem
  • Habo
  • 2008-05-06 11:31

Synd man inte kan fixa så det endast syns som på bilden där.
Ser mycket mer stilrent ut

Ursprungligen av soft:

Synd man inte kan fixa så det endast syns som på bilden där.
Ser mycket mer stilrent ut

Så det funkar inte med metoden benjamin beskriver?

Om man vill ha "helbild" över hela skärmen så måste man ta kortet med iPhone.

Om man vill ha en liten bild (som i bildexemplet i första posten) så lägger man till kortet i programmet "Adressbok" på datorn.

Riktigt dumt att det inte går att få det som på bilden med Iphone-kameran... Det ser så mycket stilrenare ut!

Ursprungligen av PeeMaN:

Riktigt dumt att det inte går att få det som på bilden med Iphone-kameran... Det ser så mycket stilrenare ut!

Det man får göra då är ju att ta kortet med sin iPhone och sedan stoppa in kortet (via datorn) i programmet "Adressbok" istället för att tilldela kontakten kortet direkt i telefonen. Blir lite krångligare, men om man verkligen vill ha som på bilden överst så går det ju att göra.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Det man får göra då är ju att ta kortet med sin iPhone och sedan stoppa in kortet (via datorn) i programmet "Adressbok" istället för att tilldela kontakten kortet direkt i telefonen. Blir lite krångligare, men om man verkligen vill ha som på bilden överst så går det ju att göra.

Jag är inte dum i huvet..... Läser man tidigare inlägg förstår man nog att jag menar utan att behöva krångla med datorn....

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-07 08:57
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag är inte dum i huvet..... Läser man tidigare inlägg förstår man nog att jag menar utan att behöva krångla med datorn....

Vad är det här för maneer? Någon tar sig tid att förklara för dig hur man går tillväga och du blir förbannad. Det är inte så klart vad du menade. Ta det lugnt.

//Rob

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag trodde inte att du var dum i huvudet. Förlåt om min förklaring kändes kränkande för din del, det var verkligen inte syftet.

Ja, det var dumt av mig. Jag var frustrerad. Förlåt!

Ursprungligen av PeeMaN:

Ja, det var dumt av mig. Jag var frustrerad. Förlåt!

Inga problem.

Men lägger inte iPhone till bilderna man har i telefonboken till kontakterna i Adressbook också? Då borde det väöan fungera med små bilder för alla kontakter tillslut?

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-07 15:07

de va som fan, där ser man kan man lägga till kontaktbilder i outlook express? .... eller kan man sköta det i itunes?

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-07 16:24
Ursprungligen av dilla:

de va som fan, där ser man kan man lägga till kontaktbilder i outlook express? .... eller kan man sköta det i itunes?

Alltså i iTunes kan man inte göra det. På Mac gör man det i Adressboken så det logiska vore att använda Outlook adressboken på PCn men jag vet inte om det stödjer att lägga in bilder till varje kontakt.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-08 22:30

Jag tror ju att det är lite enklare än så.

Det har ingen med kontakter eller bilder i kontakter att göra. Den där första bilden är en "background"-bild. Har själv en liknande. Ringer man kontakter UTAN bilder ligger den i bakgrunden, precis som på bilden du länkar till i första meddelandet.

Ursprungligen av Rig:

Jag tror ju att det är lite enklare än så.

Det har ingen med kontakter eller bilder i kontakter att göra. Den där första bilden är en "background"-bild. Har själv en liknande. Ringer man kontakter UTAN bilder ligger den i bakgrunden, precis som på bilden du länkar till i första meddelandet.

Ta det där igen.

Vilken är "första bilden" som du pratar om?
Vi pratar om fotot på _k o n t a k t e n_(personen) - det uppe i högra hörnet på bilden som finns med i första inlägget i den här tråden.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-09 18:19

lol, sorry, I rest my case

1
Bevaka tråden