Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slipp långsam "uppdatering" av Sources!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-05 17:22

Av egen erfarenhet så vet jag att när man ska uppdatera sina sources på Ipod Touch så tar det väldigt lång tid om man har många olika sources installerade. Hittade en sida där alla sources redan finns på sidan så att man kan välja vilka program osv.....som man vill installera på sin Touch. Eftersom alla sources finns på sidan redan så behöver man inte lägga till dom på sin touch. Det finns en lite bättre förklaring hur man gör på sidan. Tycker det är toppen! Själv har jag bara standard source på min Ipod nu och min egna source som jag har skapat från sidan. Refreshar riktigt snabbt.
Jag ber om ursäkt om min förklaring är lite luddig.
Fråga gärna om det är något!

Prova själva!
http://www.touchtoolset.com/

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-05-05 18:34

Toppen! Jättebra idé!

färsking som ja e så hajjar ja inte, vad ska man lägga till för adress? Det du länkar till e ju massa info på. Hittar inte...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-07 17:43

Ska försöka förklara lite bättre

Ursprungligen av janne303:

färsking som ja e så hajjar ja inte, vad ska man lägga till för adress? Det du länkar till e ju massa info på. Hittar inte...

Först och främst ska du bli medlem på sidan. När du har blivit det så hittar du en länk högst uppe som heter repo.sc, när du är inne på den länken så kommer du se "Categories" till vänster. Klickar du på http://www.touchtoolset.com/repo.sc/browse/3D+Panorama tex så får du upp alla program som finns i den kategorin. Hittar du något du vill ha så klickar du bara på "Add Package" till vänster.
Så kan du göra tills du har hittat allt som du vill ha på din Touch. När du är klar med att lägga till program så klickar du på "Your Repo Link" som du också hittar längst till vänster. Det är den här länken som du ska lägga till i sources på din touch. Gör du det så kommer du hitta alla program som du har valt på hemsidan i installer sedan.
Vill du se allt som du har valt så klickar du på "View Your Packages", också till vänster på hemsidan. Där kan du se allt du har valt och även ta bort det som du inte längre vill ha kvar på din "repo".
Eftersom att alla sources som finns redan finns på hemsidan och uppdateras alltid så slipper du lägga till dom på din Touch. Istället har du bara din egen source som du skapar via hemsidan med allt gottis som du vill ha och slipper alla långa laddtider som man går om man har många olika sources installerat på Touchen :cool:.

Grymt tips! Tack!

Tack för en MYCKET bra förklaring ! Mycket bra tips!

1
Bevaka tråden