- Sixten
- Medlem ●
- 2008-05-02 20:31
Det börjar med ett mail... Applestore har skickat orden...kom 29.
Kollar när min nya Kensington Expert Mouse kan tänkas komma.
Kollar orden på Applsestore
Finns i GBG enligt UPS Web....levereras den 7:e
Så den skall ligga och mogna då ngn halvannan vecka i Tagene, GBG..? No Way.
Ringer UPS, men den skall ju komma till dig idag, den ligger för utkörning...
Jaha, vad bra. Kan du säga på ett ungefär när bilen kommer?
Nähe, kan man få kontakt med chauffören då eller be att han ringer innan.
Jasså, de har inga mobiler, nähe.
Men den kommer idag? jajamensan! Mellan 09 och 18 då...
Tänker att UPS... hela bolaget måtte väl avlönas i bananer eller nåt...
OK, ser til att vara hemma så mkt som möjligt. Vi hann ändå med att köpa skor till frugan och springa i tre affärer...poppis dojjor.
OK, hem. Orolig att grejerna missats....hmmm. ringer UPS igen. Närå, om det hade vart någon hemma hos dig hade det synts här med en statusrapport på datorn serru... ok.
Ja, skulle det bomma så åker paketet med tillbaka till Tagene.
men invänder jag. UPS kör ju aldrig hit ut till Öckerö med sina egna bilar, de överlämnar ju alltid till PEX (posten) som kör med sina gula bilar och om DE bommar leveransen lämnar de till Statoil (postens utlämningsställe)
Näe, då säger UPS kundservice. Det skulle jag sett här i datorn, det ligger antimngen på vähg till dig inom den närmaste timmen eller så kommer det komma tillbaka till Tagene. Öh? Vad är adressen frågar jag (fraktbolag skall ju vara BRA på adresser)...
Tja, Jag sitter i Bromma säger UPS-killen men i min dator står det (ger en vägbeskrivning som om jag följt den hade jag vart inloggad p åInternetcafé i OSLO nu).
Åker iväg. Till Färjan. Tar färjan över (15min), åker över hela Hisingen till Tagene/Bäckebol. Stövlar in. Möter "Fröken PMS 2007" och konstaterar att hon siktar på att ta pris även 2008....
Hon springer iväg, en trappa ner. Det dröjer.
Sedan kommer en kille och säger att nja, paketet finns...men inte här.. det är överlämnat till Posten (vad var det jag sa?) men det "har nog blivit ngt missat med datan för det står inte i datorn..."
OK, så mitt paket är iväghystat till Posten, inget Pactrac-nummer på posten, man kan inte söka på UPS-numret.
De svarar inte på Poståkeriets telefoner (3st), det börjar bli sent.
Sista chansen. OM Posten bommat blir det ju Statoil. Lyckas få tag på Statoil Hönö och bönar och ber om att de manuellt kollar på mitt namn och adress i sin pakethylla... ett riktigt sketjobb....Anki på Statoil tar uttrycket "Serviceminded" till nya nivåer och röjer genom ALLA paketen på kanske en kvart.... starkt!
Inge paket.
Nu ä jag så sur att själva rymden runt mig kröks.
Jag vill ha kaffe, lugn och ro och elda upp UPS Terminalen i Tagene
Det är väl bara luta sig tillbaka och vänta på att skiten kommer den 12:e eller nåt...
Käre GUD om du finns Varför MÅSTE Apple ha att göra med UPS, detta det sämsta av alla fraktbolag i den här kvadranten av galaxen?!