Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: Köp av iPhone i NYC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena! Sorry for mitt fula inlagg, befinner mig just nu pa Apple Store 5th Avenue.

Innan jag drog hit laste jag runt har pa 99 och sag flera som raporterade att telefonen skulle vara slut pa hela on. Och mycket riktigt, alla butiker hade salt slut pa nallarna.
Dock far dom in nya laster varje dag (oftast pa morgonen), men de saljer slut pa direkten...

Sur som jag var bestamde jag mig for att ta farjan over till Staten Island.
Val dar tog jag bussen (1 timmes fard) till Staten Island mall och deras Apple butik.

Direkt nar jag kom in fragade jag en tjej om dom hade nagra telefoner, och fick svaret: hur manga vill du ha?

Inga som helst problem att kopa, jag la fram mitt VISA-kort, hon tog betalt och onskade en fortsatt fin dag.

Sa mitt tips: ge Staten Island en chans

Stort tack för det tipset! Kom till NYC idag och ha rinte riktigt hngt med i svngarna och insett att det skulel vara så jäkla svårt att få tag på en iPhone.

Hade ändå tänkte åka till Staten Island för att kika lite under resan och nu blir det nog en resa så fort jag vaknar imorgon

Hoppas jag har samma tur som du och ha en skön NYC-vistelse!

Tänkte bara tacka igen och bekräfta att iPhone fnns idag, 8:e maj, på Apple Store på Staten Island! Dock bar 16 GB versionen men de får in 8 då och då sa killen i butiken.

Inte en enda fråga eller konstighet angående upplåsning/vara amerikansk medborgare osv.

Ziphone here i come!

Ursprungligen av raawmarkus:

...Apple Store på Staten Island! Dock bar 16 GB versionen
Ziphone here i come!

Samma sak för mig. Men hey, 16 är bättre än 8.
Sen blir det drygt 3300 svenska kronor, vilket är sjukt billigt

Lite OT: men visst var det en skum bussfärd ut till köpcentret?
Trodde aldrig jag skulle komma fram

Ursprungligen av raawmarkus:

Hoppas jag har samma tur som du och ha en skön NYC-vistelse!

Haha ja visst hade jag det skönt, men tjejen min var nog ganska trött på att jag ville åka hem direkt för att låsa upp nallen

hejsan,
jag åker till USA om en vecka,
är det någon som vet om det finns iphones där(colorado)?

eller är dom helt slut där oxå?

Ursprungligen av wretblad:

hejsan,
jag åker till USA om en vecka,
är det någon som vet om det finns iphones där(colorado)?

eller är dom helt slut där oxå?

Läs rubriken innan du postar.
"Köp av iPhone i NYC"

gameover: vi tog faktiskt en taxi från färjeterminalen, sjukt långt men värt $20 med facit i hand

Är oerhört nöjd med min 16GB, men det blir nog nya utgifter om nån månad eller två när den beryktade 3G-varianten kommer. Jag använder 3 som operatör så det är bästa lösninge att uppgradera direkt. Köpte mest denna för att kunna utveckla lite på, annars hade jag nog väntat.

Det verkar väldigt klurigt att få tg på lurar i USA nu, men det finns ju en förklaring så är man inte desperat så gör man knske rätt i att invänta 9/6

1
Bevaka tråden