Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddade ner programmet kate nu funkar inte min iPhone?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2008-05-08 12:49

jag ladda ner kate program genom installer nu funkar inte min touch pad, alltså jag kan inte få fram saker när jag trycker på dem, jag kan inte avinstallera shi..... , vad ska jag göra? jag har startat om telefonen hundra gånger men den ger sig inte, med andra ord jag kan inte göra något med telefonen, är det någon som kan hjälpa mig så vore jag jätte tacksam

Senast redigerat 2008-05-08 17:08

Restora?

Rubriken är f ö ganska intetsägande...

Ta bort det genom sftp, annars restora

  • Medlem
  • Partille
  • 2008-05-08 15:05

vad betyder restora??

Ursprungligen av nishka:

vad betyder restora??

Återställa på ren svenska. Men folk här gillar svengelska verkar det som

Och det där är typiskt en sådan rubrik som bryter mot forumregel nr 3:

3. Att tänka på när du skapar nya diskussioner:

  • Välj en rubrik som tydligt visar vad diskussionen handlar om.

Installera om systemet från början. Fick du hjälp att jailbreaka/unlocka telefonen?

  • Medlem
  • Partille
  • 2008-05-08 16:55

aa jag fick hjälp med det av killen jag köpte telefonen av, men jag kan inte få fram dem sidorna jag kan gå in i installer men kan inte klicka vidare, när jag trycker på avinstallera så händer det inget, alltså jag kan inte gå vidare i någon meny.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-08 17:32

Förtydligade trådrubriken.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-11 01:57

Fick samma bekymmer efter installation av Kate. Kunde scrolla mellan alla applikationer men så fort jag startade en så slutade touch-paden fungera.
En restore löste biffen!

Sök i forumet hur du går tillväga!

  • Medlem
  • Partille
  • 2008-05-13 14:51

nu är det fixad, nu funkar min iphone, tack för alla info

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-14 15:47
Ursprungligen av nishka:

nu är det fixad, nu funkar min iphone, tack för alla info

Du kanske skulle ta och berätta hur du löste det för övriga som har samma problem!
Restore eller?

Fick samma problem själv. Sjukt frustrerande. Löste det utan att restora telefonen. Denna lösning funkade för mig och minst en person på modmyifone forumet. Inga garantier att det gör det för dig:

1) Håll fingret på en av ikonerna på startskärmen så att ikonerna börjar dallra.
2) Om du nu har installerat "uninstall" pluginen i Kate så kommer du få upp ett kryss i hörnet av alla ikoner. Klicka på krysset bredvid Kate.
3) En ruta frågar nu om du ska avinstallera Kate. Troligen kan du inte ens välja ett alterantiv. Tryck istället ut ditt simkort med ett gem.
4) Om du ännu inte kan trycka på något, håll in övre knapplås-knappen på telefonen. Har du tur "kraschar" telefonen och du kommer tillbaks till "slide to unlock". Nu bör det gå att klicka på saker.
5) Starta kate. Checka av alla checkboxar. Tryck på Apply. Programmet avinstalleras.
6) Öppna installer.app och ta bort programmet helt. Klart!

Den här tråden diskuterar problemet djupare och tar fram ett par olika lösningar:
Ughh kate just screwed up my phone badly...help? - Page 6 - ModMyiFone.com | iPhone forums, iPhone hacks, iPhone unlock

1
Bevaka tråden