Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels och skrivare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Mitt parallels är en sorglig historia. Visst det funkar bra att köra pc-program. Men utskrifter och internet håller på att driva mej till vansinne. När jag har parallels uppe får jag hela tiden fram fönstret med "ny maskinvara har hittats, vill du installera drivrutiner" - fast jag inte ska installera något nytt. Har jag då lyckats skriva ut från parallels krånglar det överallt sedan. Vet inte hur många gånger jag fått upp "GenericClass: waiting for device". Om jag pausar Parallels går det att skriva ut från mac, men hur gör jag för att få igång utskrifterna från Parallels?? Har en HP laser Jet 1022 n och OS X 10.5.2. Kan nån hjälpa mej????

• Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-12 17:59

Det var nu bra länge sedan jag fick igång en OKI färglaser att förutom trådlöst via MacBooken också skriva ut från Parallells. Hjälpmedlet för mig hette Bonjour for Windows. In och pröva och röj. Sämre kan det ju inte bli?!

Provade med det, men när jag startat bonjour säger den att den inte hittar någon bonjour-skrivare och sen kan jag inte göra annat än stänga av. Tack för tipset anyway

• Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-13 17:49

Ge inte upp.
Försök att välja någon annan skrivardrivrutin än den som exakt passar din skrivare. HP gör ju så många skrivare att även en närstående kan passa just din modell.

OK, fast enligt parallels är det 2 specifika drivrutiner man ska välja mellan att köra på (2 som inte alls hör till den skrivarmodellen jag har). Jag tror att jag har krånglat på med att installera rätt drivrutin i xp i parallels, men det gick inte als.

Jag har en Samsung CLP-650 färglaser som funkar klockrent via en trådlös printserver. Jag har för mig att jag skapade en vanlig Windowsskrivare. Skrivaren har aldrig krånglat.

1
Bevaka tråden