Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch slutat fungera? Får man en ny?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har ett problem med min iphone inköpt i USA, 3/4delar av skärmen med toutchen har slutat fungera efter mindre än en månads varsamt användande utan att jag tappat den eller likanande, jag har hört att mumien.se skulle kunna byta ut detta man de kan dom inte var där och frågade idag!

Dom bord ekunna byta en det är ju fabrikationsfel liksom

Vad ska jag göra, ska nog skicka ner den till en kompis i france. vad bör man säga tilld om i butiken? bör man gå till någon kunnig typ apples egan butiker eller någon annan som säljer telefonen?

Det jag tänker på främst är då vad som är lättast att få en ny. Dom lär ju fråga om TN&T abonumang men det har jag inte ju. ska man ljuga hopaps på att dom inte kollar upp det och bara säha ja liksom eller hur ska man göra?

Sök runt lite på forumet och engelskspråkiga forum för lösningar. Det finns lösningar på detta som snarast visar att det är mjukvaroproblem man råkat ut för.
Jag har läst om flera fall, minns tyvärr inte exakt var men antagligen hackintosh-forumet eller modmyifon-forumet, där folk fått igång touchdisplayen med lite trixande.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-09 10:19

Jag hade samma problem med min iphone. internationell garanti vet jag inte om det är på touchen, säkert någon som har koll på forumet. Däremot har jag testat varianten som Theplague pratar om. Att öka känsligheten i skärmen för att den ska hoppa igång igen.

Jag körde med hjälp av denna guide:
iPhone Touchscreen Fix: Increase Sensitivity

Däremot så hjälpte det inte i mitt fall då min iphone verkade helt färdig i det området av skärmen. men för många har känsligheten hoppat igång igen.

Men man tycker ju att det ska vara internationell garanti på den så i bästa fall borde du byta den i sverige och få en ny, i usa får man en ny direkt på garantin ifall man har detta problemet.

//R

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-09 15:19
Ursprungligen av robin99:

Jag hade samma problem med min iphone. internationell garanti vet jag inte om det är på touchen, säkert någon som har koll på forumet. Däremot har jag testat varianten som Theplague pratar om. Att öka känsligheten i skärmen för att den ska hoppa igång igen.

Jag körde med hjälp av denna guide:
iPhone Touchscreen Fix: Increase Sensitivity

Däremot så hjälpte det inte i mitt fall då min iphone verkade helt färdig i det området av skärmen. men för många har känsligheten hoppat igång igen.

Men man tycker ju att det ska vara internationell garanti på den så i bästa fall borde du byta den i sverige och få en ny, i usa får man en ny direkt på garantin ifall man har detta problemet.

//R

iPod ska ha världsgaranti, till skillnad mot iPhone. Så ring Apple och fråga.

1
Bevaka tråden