Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oupplåsbara iPhones? (snabb hjälp uppskattas!)

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-05-08 23:28

Hej alla,

Min stackars virriga far driver omkring i NYC och ska köpa mig en telefon. Jag har instruerat honom om att gå in i en apple store och bara köpa en iPhone 16Gb för 540 USD och ta hem, men han har tydligen gått in i någon skummare butik där de erbjudit honom en iPhone 8Gb för 585 USD. Den här försäljaren har sagt till min far att Apple nu uppgraderat nån firmware till 1.1.4 Turbo (är inte helt säker på det där med Turbo, men nånting liknande var det), vilket tydligen INGEN kan knäcka i dagsläget.

Så, min fråga lyder; Finns det någon relevans i det här över huvud taget, eller kan min pappa lungt strosa in på närmsta Apple store och köpa en telefon som vi sedan kan låsa upp här i Sverige?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-05-08 23:30

Vissa affärer har sänkt iPhone 8gb till 100USD. Så om jag var han så skulle jag köpa på mig ett par sådana.

Köp på Apple store!

Akta dig nu så pappa din inte springer in i någon av de där skumrask-affärerna som säljer dyra kopior!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-08 23:49
Ursprungligen av fnu:

Så, min fråga lyder; Finns det någon relevans i det här över huvud taget, eller kan min pappa lungt strosa in på närmsta Apple store och köpa en telefon som vi sedan kan låsa upp här i Sverige?

Tack på förhand!

Det finns ingen relevans i det. Skicka din pappa till Apple store.

  • Medlem
  • 2008-05-09 01:09

Tack allihopa!

Ursprungligen av fnu:

Den här försäljaren har sagt till min far att Apple nu uppgraderat nån firmware till 1.1.4 Turbo (är inte helt säker på det där med Turbo, men nånting liknande var det), vilket tydligen INGEN kan knäcka i dagsläget.

Det låter som ett klassiskt försök till blåsning

Ursprungligen av pip3000:

Vissa affärer har sänkt iPhone 8gb till 100USD. Så om jag var han så skulle jag köpa på mig ett par sådana.

Eh, källa? Menar du att dom har sänkt till 100 USD utan några krav på att teckna abonnemang?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-09 11:14

"Turbo"

Ursprungligen av mjg:

"Turbo"

?!!???!
Dom lär väl ha menad TurboSim och försökta snurra upp farsan med uttrycket bara.
Men vart var det konstiga?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-09 11:50
Ursprungligen av theplague:

?!!???!
Dom lär väl ha menad TurboSim och försökta snurra upp farsan med uttrycket bara.
Men vart var det konstiga?

Den dagen Apple släpper något som innehåller ordet "Turbo" - firmware eller hårdvara - så flyger grisar och helvetet fryser till is. :-D.
Är man i en obskyr butik och dom börjar svamla om "turbo" och Apple i samma mening så ska man lämna affären bums. Det var det jag menade.

Ursprungligen av mjg:

Den dagen Apple släpper något som innehåller ordet "Turbo" - firmware eller hårdvara - så flyger grisar och helvetet fryser till is. :-D.
Är man i en obskyr butik och dom börjar svamla om "turbo" och Apple i samma mening så ska man lämna affären bums. Det var det jag menade.

Inte om man i dec-jan ville ha en iPhone med den för stunden aktuella firmwaren som då endast kunde användas med sk turbosims.
Dessa butiker sålde bra med sådana lurar färdiga att användas med just turbosim.
Att det inte är en applehistoria är en annan sak.

  • Medlem
  • Olofström
  • 2008-05-09 11:23

Apple Store eller en AT&T Affär. 8gig kostar $399 +tax 10% 16gig kostar $499 +tax.

Låter som kompisens besök i Kina.

- iPhone?
- Yes yes new vöösion now....now with three SIM cards and memolly cald !
- Eh? ut I want a real iPhone, the Original
- yes yes this new iPhone leally good...

De insisterar in i döden nästan på att det är en original-iPhone från Apple. Fastän det lyser Kineskopia lång väg om den. Dessutom så har de redan den ny 3G versionen påstår de lika ihärdigt - den som Apple TROLIGEN kommer lansera (eller visa upp) på WWDC om en månad...

Så, det gäller väl över hela klotet att mammon är gud och folk vill tjäna kosing på att blåsa sina medmänniskor - gå för tusan in i en riktig AppleStore när det finns sådana.

Du kan ju hälsa pappa att affären (5th Avenue) är en syn för gudar och flådigare ställe har han nog aldrig sett - be honom ta bilder

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-09 17:25
Ursprungligen av Goflorp:

Du kan ju hälsa pappa att affären (5th Avenue) är en syn för gudar och flådigare ställe har han nog aldrig sett - be honom ta bilder

Har lite bilder om du är sugen? Kuben är ett måste för alla oss så kallade fanboys.

Köpte 2 st i USA i veckan.

Köpte 2 st i veckan som gick och hittade en kille på blocket som låste upp den och gav den svensk programvara. Fungerar superbra. kostade 400 och gick på 15 minuter medans jag väntade och fick dessutom en genomgång av telefonen.

Köpte Iphonen i en applestore utanför Chicago 3300 sek inkl tax

Ursprungligen av mattefogel:

Köpte 2 st i veckan som gick och hittade en kille på blocket som låste upp den och gav den svensk programvara. Fungerar superbra. kostade 400 och gick på 15 minuter medans jag väntade och fick dessutom en genomgång av telefonen.

Köpte Iphonen i en applestore utanför Chicago 3300 sek inkl tax

Känns lite dumt att betala 400 för något som man kan göra själv på en halvtimme....
En kvart om man gjort det tidigare...

Ursprungligen av PeeMaN:

Känns lite dumt att betala 400 för något som man kan göra själv på en halvtimme....
En kvart om man gjort det tidigare...

De flesta som är beredda att betala för det gör det för att slippa göra det själva och tycker det är värt pengarna.

Även om det inte är svårt att göra det är det ju en investering i tid. Först måste du ta reda på hur det går till, sen måste du ta reda på vilken metod som är bäst, kanske läsa på lite vilka eventuella problem som kan uppstå osv osv. Är man osäker på hur man ens laddar hem ett program till datorn osv så kanske man känner sig obekväm med att själv göra det på egen hand. Plus att man träffar någon som kan ge lite goda råd om hur man använder telefonen, vad man ska tänka på osv.

Jag vet inte om jag skulle kalla det "dumt", det är bara ett val man gör. Kanske värdesätter man sin tid i pengar och inte alls har ork eller lust att lära sig detaljerna själv.

Det är ungefär som att betala för att få däcken bytta på bilen, när man mycket väl kan göra det själv och spara sina pengar. Men vissa föredrar ändå att slippa göra jobbet själva och betalar hellre.

Ursprungligen av Adrian B:

De flesta som är beredda att betala för det gör det för att slippa göra det själva och tycker det är värt pengarna.

Även om det inte är svårt att göra det är det ju en investering i tid. Först måste du ta reda på hur det går till, sen måste du ta reda på vilken metod som är bäst, kanske läsa på lite vilka eventuella problem som kan uppstå osv osv. Är man osäker på hur man ens laddar hem ett program till datorn osv så kanske man känner sig obekväm med att själv göra det på egen hand. Plus att man träffar någon som kan ge lite goda råd om hur man använder telefonen, vad man ska tänka på osv.

Jag vet inte om jag skulle kalla det "dumt", det är bara ett val man gör. Kanske värdesätter man sin tid i pengar och inte alls har ork eller lust att lära sig detaljerna själv.

Det är ungefär som att betala för att få däcken bytta på bilen, när man mycket väl kan göra det själv och spara sina pengar. Men vissa föredrar ändå att slippa göra jobbet själva och betalar hellre.

Jag förstår hur du menar, men jag håller inte med. Polarens farsa är 40plussare och kan typ adobe-suiten... Han löste det på en halvtimme...
Och är man osäker på hur man laddar hem ett program till datorn vet jag inte riktigt vad man ska med Iphonen till egentligen

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag förstår hur du menar, men jag håller inte med. Polarens farsa är 40plussare och kan typ adobe-suiten... Han löste det på en halvtimme...
Och är man osäker på hur man laddar hem ett program till datorn vet jag inte riktigt vad man ska med Iphonen till egentligen

Med en bra guide går det väldigt enkelt för tillfället. Men det handlar inte om hur svårt det är, det handlar om hur mycket man är beredd att engagera sig.

Just nu är det enkelt, men det har inte alltid varit så. Jag skulle förstås aldrig betala för det, men vi är ju olika som människor. Jag menar bara att dom som betalar för det inte är lurade, dom bara väljer ett annat sätt.

Jag har själv skrivit några av de antagligen mest använda svenska guiderna för upplåsning tidigare, och ändå har det funnits dom som hellre tagit hjälp av mig än gjort det själv, trots att dom känner till guiderna.

Surt bara att dom är slut på hela ön!
Om farsan din inte får tag på en,
be han ta båten över till Staten Island,
pynta 2$ på buss 44 och hoppa av vid Staten Island Mall.
Där finns det garanterat iPhones kvar i Apple butiken...

Köpte en förra veckan utan problem

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-05-11 01:04

Låser man upp med ziphone kan vem som helst låsa upp sin iphone om man vet hur man tankar hem ett program och kör det. Behöver endast trycka på en knapp i programet så är det klart.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-11 06:16
Ursprungligen av Exstaz:

Låser man upp med ziphone kan vem som helst låsa upp sin iphone om man vet hur man tankar hem ett program och kör det. Behöver endast trycka på en knapp i programet så är det klart.

Visst är det enkelt med ziphone men tyvärr så är ziphone rätt känt för att skapa många problem mest när det kommer till wifi men också med behörigheter av inställningar och vid nedgraderingen utav bootloadern. Det finns bättre sätt men inte lika kända som pwnage eller iliberty+.

//Rob

Ursprungligen av Exstaz:

Låser man upp med ziphone kan vem som helst låsa upp sin iphone om man vet hur man tankar hem ett program och kör det. Behöver endast trycka på en knapp i programet så är det klart.

Visst, men det förutsätter ju att man letat reda på ZiPhone och har man ingen insikt alls i upplåsningsvärlden kanske det inte är så lätt. Sen är det precis som Robo-X skriver så att ZiPhone verkligen inte rekommenderas som verktyg längre. iPlus, iLiberty+ och nu senast PwnageTool anses alla som bättre. Speciellt PwnageTool har tagit det till en ny nivå.

Men är man inte insatt har man förstås ingen aning om detta och det är just det som kan vara värt att betala andra för, att någon har koll på vilka verktyg som är bäst osv. (Sen kanske det finns klåpare där ute som fortfarande kör ZiPhone och tar betalt för det, men det är en annan historia.)

Jag tillhör skaran som betalat för att få den upplåst via International Orders, betalar gärna för den tjänsten men skulle däremot vilja veta vilken metod dom använt, går detta att finna?? Har svenska menyer mm

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-17 15:00

Haha, 1.1.4 Turbo - Bästa på länge

1
Bevaka tråden