Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns någon bra RSS-läsare?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt hitta en bra RSS-läsare till iPhone men bara råkat ut för riktigt dåliga program så här långt.
Använder någon en läsare de är nöjda med?

Jag har testat:

SmartRSS - Dum RSS är mer passande. Massor med fula animationer, dåliga funktioner och bökigt gränssnitt.

Feeds - Kunde nästan vara OK. Har svårt att känna av att jag klickar på skärmen och är en helt beroende slav till google reader.

Apples reader.mac.com - Visst... den läser RSS men den gör ju inget av de som man vill. (se nedan)

Funktionsdrömmar:

• Kollar automagiskt efter nyheter precis som Mail gör med mail.
• Visar i ikonen hur många OLÄSTA nyheter jag har (inte som feeds hur många nyheter den lyckats tanka ner sen senas jag bootade om telefonen).
• Har ett hyfsat genomtänkt gränssnitt som känns lite iPhone skulle vara trevligt.
• Kan lägga till strömmar i programmet (inte via google reader, tack).
• Dream: Den kan hitta strömmen om jag anger adressen till startsidan bara.

Som sagt, har något hittat några fler rss program? Är något av dem bra?

Du verkar inte ha provat SmartRSS då den uppfyller det mesta på din lista. Jag förstår inte hur du kan få det till att vara ett svårt gränssnitt? Och var har du de fula animationerna?

Jag har använt (försökt använda) SmartRSS och har det faktiskt fortfarande installerat i min lur. Men trots sina begränsningar så väljer jag helt klart Feeds framför SmartRSS.

Jag tycker helt enkelt inte om "vända blad effekten" och "mystiska zoomande fade effekten". Kort sagt allt som programmet animerar ser skit ut i mina ögon och dessutom är det helt onödigt och det blir segt att klicka sig runt när man ska vänta på dem hela tiden. Det ser pråligt ut och som "pimp my interface". Programmet bryter helt mot den estetik som Apple satt upp i sina program även vad det gäller de flesta knappar och grafisk utsmyckning.

Klicka i programmet funkar i alla fall för mina fingrar väldigt dåligt, exempelvis att faktiskt öppna nyheter och markera nyheter i inställningarna. Jag vet inte vart de har sin träffyta men den är inte stor verkar det som. Jag får oftast klicka flera ggr för att den ska reagera. Det känns som att vara tillbaka i en SonyEricsson med tryckskärm.

Kort sagt är det inte mycket jag gillar med SmartRSS. Om någon har hittat motsatsen till SmartRSS så är jag intresserad Alltså nästan så avskalat som Apples reader fast lokal i telefonen så den kan varna om nya nyheter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-13 16:18

Har du provat Google Reader? Jag har varken provat SmartRSS eller Feeds - det är möjligt att dem fungerar bättre. Men jag är väldigt nöjd med Google Reader ...

1
Bevaka tråden