Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket tror ni Iphone 2.0 kommer kosta?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

själv tror jag på $ 499 för 16 gig och $ 599 för 32 (om den nu kommer):D

Mycket möjligt.

Men en sak är säker, och det är att GSM modellerna på Blocket.se kommer att bli nästan gratis, om nu V2.0 kommer att vara 3G.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-10 14:53

I Sverige lär den då hamna på 4-5 tusen i upplåst version... kanske 2-3 med abonnemang/bindningstid.

Ursprungligen av boris91:

I Sverige lär den då hamna på 4-5 tusen i upplåst version... kanske 2-3 med abonnemang/bindningstid.

det tror jag nog inte här i sverige iaf
minst 4500, men jag skulle tro att den går upp mot 6500 när den kommer till sverige, då med ett fast abbonemang

minst 6000kr för en upplåst, garanterat mer om den ens kommer en utan abb.

Den lär gå loss mellan 4500-5500 och lär inte gå att köpa utan abbonemang....

I Sverige för mycket...
Men man kan tacka den låga dollarn för mycket, och en resa dit kommer antagligen löna sig.

"We can work it out"

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-10 18:35

Jag tror det blir tre kakor och ett glas mjölk

Ursprungligen av MacBro:

Jag tror det blir tre kakor och ett glas mjölk

Alternativt några kameler ellens ens förstfödde

Ursprungligen av PeeMaN:

Alternativt några kameler ellens ens förstfödde

klockren:D:D

Förmodligen "veckans gissningstråd" det här.

Ingen vet NÅT, ingen kan komma med ens en riktning på vad som gäller.
Det kan bli precis vad som helst mellann 5 USD och 1000 USD.
Ändå måste man starta en tråd om det?

Ok då.. jag gissar på MacBro ovan och säger Tre kakor (goda), ett glas Mjölk (3%) och toppar på med en sillabit....(Senapssill)

Ursprungligen av Goflorp:

Förmodligen "veckans gissningstråd" det här.

Ingen vet NÅT, ingen kan komma med ens en riktning på vad som gäller.
Det kan bli precis vad som helst mellann 5 USD och 1000 USD.
Ändå måste man starta en tråd om det?

Ok då.. jag gissar på MacBro ovan och säger Tre kakor (goda), ett glas Mjölk (3%) och toppar på med en sillabit....(Senapssill)

Börjar det bli ont om utrymme för trådar? Frågan var ju hur mycket man TROR att den kommer kosta. Att diskutera det kan man tycka är kul. Tycker man inte det så behöver man inte. Jag gissar på att iPhone också kommer kosta ett moget beteende, så det kan blir svårt för dig att köpa en.

Jag tror vidare att den kommer ligga på i stort sett samma priser hos både Telenor och Telia, men att Telia kommer ha ensamrätt ett par månader. Därefter kommer den kosta runt 4500, och att det främsta konkurrensmedlet kommer bli vad abonnemanget kostar och vad som ingår i det. Det är svårare att jämföra för konsumenter, vilket gör det till ett bättre konkurrensmedel för att maximera vinsterna för Telia och Telenor (och Apple).

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-11 20:33
Ursprungligen av Porcelina:

Börjar det bli ont om utrymme för trådar? Frågan var ju hur mycket man TROR att den kommer kosta. Att diskutera det kan man tycka är kul. Tycker man inte det så behöver man inte. Jag gissar på att iPhone också kommer kosta ett moget beteende, så det kan blir svårt för dig att köpa en.

Jag tror vidare att den kommer ligga på i stort sett samma priser hos både Telenor och Telia, men att Telia kommer ha ensamrätt ett par månader. Därefter kommer den kosta runt 4500, och att det främsta konkurrensmedlet kommer bli vad abonnemanget kostar och vad som ingår i det. Det är svårare att jämföra för konsumenter, vilket gör det till ett bättre konkurrensmedel för att maximera vinsterna för Telia och Telenor (och Apple).

Du skulle ju kunna börja med att inte ha det sämsta namnet någonsin, jag menar på tal om att vara mogen.

Med det sagt tror jag den kommer kosta lagom.

Ursprungligen av Porcelina:

Börjar det bli ont om utrymme för trådar? Frågan var ju hur mycket man TROR att den kommer kosta. Att diskutera det kan man tycka är kul. Tycker man inte det så behöver man inte. Jag gissar på att iPhone också kommer kosta ett moget beteende, så det kan blir svårt för dig att köpa en.

Jag tror vidare att den kommer ligga på i stort sett samma priser hos både Telenor och Telia, men att Telia kommer ha ensamrätt ett par månader. Därefter kommer den kosta runt 4500, och att det främsta konkurrensmedlet kommer bli vad abonnemanget kostar och vad som ingår i det. Det är svårare att jämföra för konsumenter, vilket gör det till ett bättre konkurrensmedel för att maximera vinsterna för Telia och Telenor (och Apple).

Fan vad du vart sur då. Håller du på att få tänder eller?

Jag reagerade på att det är en diskussion här som "ingen kan vinna", "ingen har rätt", "ingen har fel". Ingens åsikt räknas mer än någon annan.
Alltså bara en ren gissningstråd - men visst är det kul.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-11 00:52

Nja. Vi vet ju vad iPhone kostar nu, vi vet att Apple inte brukar höja priset vid uppgraderingar så länge som det är samma mängder av minne vi pratar om, vi vet att det läggs på en 25-30% på deras priser i Sverige gentemot USA.

Därav kan man dra några slutsatser tycker jag, det blir högst vetenskapligt.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-11 03:39

Det skulle även kunna tänkas att ett gott recept på buddhistisk mat hade gjort Stevan på gott humör

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-11 12:51

Den kommer att kosta som värstingen idag (16GB?) - minus 10%.

vilket företag kommer att få sälja iphonen då tror ni? Ändrar disskutionsämne lite )
själv tror jag telia

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-11 21:39
Ursprungligen av Mongoul:

vilket företag kommer att få sälja iphonen då tror ni? Ändrar disskutionsämne lite )
själv tror jag telia

Finns några trådar om det också:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/240116-telia-vinner-slaget-om-iphone.html
http://www.99.se/nyhetstips-ipod-iphone/224699-iphone-rykten-fr-n-telenor-vodafone-f-rs-ljare.html

Den kommer att kosta 7995 för den största och 6995 för den minsta. Binder man sig på ett abb (Telenor och telia) med fri data så kommer den att kosta 2995, men månadsavgiften blir istället 399+200:- (200 förhöjd avgift) alt 499+200:- i 24 månader vilket innebär att slutpriset hamnar någonstans runt 4800+2995 för telefonen och de resterande 399*12=4788 för telefonen...... som sagt, ingen vet men jag blir inte förvånad om det blir det där scenariot. Det är lite väl dumt att börja spekulera i vad den kommer att kosta när vi inte ens vet om den ens kommer att komma hit. Ingen vet ett jota. Känner jag apple rätt så kommer nog notan att sluta på mellan 10-15.000 när man har betalat telefonen + räkning i två år.

Min gissning är att de kommer prissätta den så att den hamnar inom samma intervall som toppmodellerna från Nokia, SE, HTC, etc. Så ca 4000 kr + abonnemang för ca 3000/två år...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 14:20

Ett slutkundspris på strax under 7.000:- är vad jag räknar med. Nokia N95 låg väl på 6500:- när den kom, tror denna hamnar där nånstans.
Över 7k tror jag inte är möjligt då det börjar närma sig priset för en Macbook alldeles för mycket då.

Ursprungligen av Trineo:

Ett slutkundspris på strax under 7.000:- är vad jag räknar med. Nokia N95 låg väl på 6500:- när den kom, tror denna hamnar där nånstans.
Över 7k tror jag inte är möjligt då det börjar närma sig priset för en Macbook alldeles för mycket då.

Vad en Macbook kostar känns rätt orelevant... Apple är duktiga på att suga ut pengar för sina produkter.... Och då kan de mycket väl smälla på rejält för Iphonen...

1
Bevaka tråden