Min iPhone går inte att starta. Nu ska jag göra en återställning, men det är lite problem. Jag tror jag har 2 alternativ:
1. Sätta iPhonen i recovery mode och återställa. Jag testade det, men det kom upp en skylt där det stod:
itunes vill kontakta iphoen-programuppdateringssevern för att identifiera den här enheten. "leta" & "avbryt"
Vågar jag klicka på leta eller? Jag har tänkt att hålla shift inne och välja en 1.1.3 firmware jag har på datorn, men jag vet inte vad som händer när man klickar på leta.
2. Som sagt kan jag inte starta min iPhone. Den låser sig vid "äpple screen". (silver äpplet när man startar telefonen). Men annars fungerar den som den ska. När jag kopplar in den i datorn så får jag upp den i iTunes som man ska få normalt sätt. Jag kan lägga in media på den, kolla på kamera bilder och allt annat.
Jag håller shift inne och väljer min 1.1.3 firmware. Den börjar "förberade iPhone för återställning". Den tänker i typ 2 minuter, sedan kommer följande skylt upp:
iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett orkänt fel uppstod (1602).
Jag sökte lite på google och fick upp: Error 1601 or 1602 when restoring iPhone or iPod touch in iTunes
Länken säger att jag måste avinstallera iTunes och installera iTunes 7.5 eller senare. Det lustiga är att jag har 7.6.
Man kan ju alltid testa att installera om iTunes, men det vill jag hälst inte göra. För sist jag skulle uppgradera mig från1.1.1 till 1.1.3 så fick det typ inte på en enda dator! Pga: "För lite ledigt minne på iPhone-enheten". Det var egntligen en bugg i iTunes, så jag testade ominstallera & så och till slut fick jag det att fungera.
Så ominstallera gör jag gärna inte.. =/
Jag gillar alternativ, 1.
Men vad händer egentligen när jag klickar på "leta"
Ps: Jag har startat en annan tråd för detta problem (att jag inte får igång min iPhone).
Men jag tror ni har förståelse för mig ändå - har vart utan iPhone i snart 2,5 dygn!
Ja, ni förstår själva hur hämskt detta är!
Men, förlåt för att jag skapade ännu en tråd!
Tacksam för svar!