Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Kan passa på att berättat att Innan TNT kom och hämtade min felaktiga 3,06:a så hann jag installera Call Of Duty 4 och Assassins Creed under XP. Körde dem båda i 1900x1200 och det flöt på fint. Vissa partier kunde dock sakta ner något. Tror jag kommer köra i lägre upplösning och kanske dra på med 2x anti alising. Hur som helst så ser det förbannat snyggt ut oavsett va man kör och jag tror att man kommer kunna hitta riktigt smidiga inställningar för alla nya spela.
Min iMac Gen 1.0 (alltså första iMac G5) har legat ≈62 grader celsius ändå sedan jag köpte den februari 2005. Aldrig haft något problem (förutom flygplansfläkten då).
HD 57°
CPU 42°
GPU 58°
GPU Diode 59°
GPU Heatsink 57°
Ambient 27°
Memory Ctrl 49°
Känner man fysiskt på datorn är den ganska varm... men inget jag bekymmrar mig över Fläktarna rullar på sakta och ljudlöst... man kan bara känna lite luftflöde bara!
Tror inte apple släppt 3Ghzarn om den gick för varm!
Har kört min 3,06 Ghz under helgen. Den går rätt varm. Ingen fara dock och man kan väl ha lite överseende då det ligger lite goa hästar under huven. Hur mycket den låter är svårt att säga. Har jag det knäpptyst i rummet så hör man den spinna lite. Som en normal hårddisk låter skulle jag tro. Själv så tycker jag att det är grymt imponerade att ha en sådan kraftfull dator och stor skärm i ett så snyggt slimmat fodral.