Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

från pc till mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har kopierat itunes från min pc till folder vilken jag sedan tog över till min mac o drog filen itunes från ipoden till min musik....... allt funkade (den kopierade över) MEN inta fan syns det i itunes (inget har kommit in i itunes)

någon som vet? Är det för att jag kör från pc till mac?

jag har ipod classic 80 köpt förra sommarn

  • Medlem
  • 2008-05-11 16:59

Du får nog beskriva vad du gjorde lite tydligare.

försökte få över itunes musiken från pc till mac, samlade ihop biblioteket i itunes, över till ipoden, in i mac, öppnade 2 fönster Finder, drog ipod musiken över till itunes mac, det kopierade (tog flera minuter), här ska det nu funka, dvs det ska nu synas i itunes i mac:en, men det gjorde det inte

  • Medlem
  • 2008-05-12 09:48

Antingen får du beskriva det så att en som aldrig har sett en pc kan begripa eller så får du vänta.
Vad betyder "samla ihop" biblioteket?
Vad är "in i mac"?
Varför öppnar du "2 fönster Finder"?
Använder du iPoden som disk eller mp3-spelare i det här sammanhanget?

Viktigaste frågan: Vart drog du musikfilerna? De ska dras till iTunes, inte till en Finderkatalog om de ska importeras till iTunesbiblioteket.

Ursprungligen av Baron:

Antingen får du beskriva det så att en som aldrig har sett en pc kan begripa eller så får du vänta.
Vad betyder "samla ihop" biblioteket?
Vad är "in i mac"?
Varför öppnar du "2 fönster Finder"?
Använder du iPoden som disk eller mp3-spelare i det här sammanhanget?

Viktigaste frågan: Vart drog du musikfilerna? De ska dras till iTunes, inte till en Finderkatalog om de ska importeras till iTunesbiblioteket.

Lider med dig Baron, snacka om snurrig beskriving...

Men kan du inte bara kopiera över innehållet i din "Min Musik"-mapp (eller vart du nu lagt musiken) till din MBP? Och sedan lägga till den mappen i biblioteket?

samla ihop bibliotek, finns i avancerat Itunes
in i mac = maskinen macbook pro
ipoden som disk
öppnar 2 finderfönster o drar musiken från ena till det andra (till itunes mapp)

  • Medlem
  • 2008-05-25 14:17
Ursprungligen av macentorsk:

samla ihop bibliotek, finns i avancerat Itunes
in i mac = maskinen macbook pro
ipoden som disk
öppnar 2 finderfönster o drar musiken från ena till det andra (till itunes mapp)

SOm jag skriver så räcker det inte med att dra in filerna till en mapp. iTunes ligger int eoch kollar av innehållet i mappen hela tiden utan du måste tala om för iTunes att musiken ska tas upp i databasen. Enklast sätt att göra det på är att släppa filerna på iTunesfönstret. Beroende på hur iTunes är inställt kopieras sedan filerna eller ligger kvar där de låg innan.
Men du beskriver inte speciellt tydligt hur du gör.

1
Bevaka tråden