Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressbok-sync funkar ej

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-04-29 21:32

Har en 1.1.4 som inte lyckas synka med Adressboken. Kör OS 10.5.2. Någon som har samma problem?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-29 22:28
Ursprungligen av masse74:

Har en 1.1.4 som inte lyckas synka med Adressboken. Kör OS 10.5.2. Någon som har samma problem?

Lite svårt att svara när vi inte får mer info....
Vad händer, inget felmeddelande? Kör du Mac eller Windows? Kopplar du iPhonen direkt till en USBport eller via en hub? Har du kryssat i att iTunes ska synka adressboken? Version av iTunes?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-05-01 07:32

Jag Mac OS 10.5.2 och synkar med USB-port från Itunes-version 7.6.2. I iPhonen finns en adressbok vars innehåll med all säkerhet återskapats/ligger kvar från ett tidigare hack. De nya ändringarna - i datorn eller i iphonen - synkas ej. Ska prova att kasta adressboken via SSH men undrar om någon gjort något liknande med gott resultat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-02 20:23
Ursprungligen av masse74:

Jag Mac OS 10.5.2 och synkar med USB-port från Itunes-version 7.6.2. I iPhonen finns en adressbok vars innehåll med all säkerhet återskapats/ligger kvar från ett tidigare hack. De nya ändringarna - i datorn eller i iphonen - synkas ej. Ska prova att kasta adressboken via SSH men undrar om någon gjort något liknande med gott resultat.

Eller välj Ersätt i iTunes....
Kan vara behörighetsproblem på filen i iPhone....

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-05-07 09:08

Rensade via SSH. Funkar skitbra.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-12 12:00

Har ett liknande problem fast strået värre (men väljer att posta det här)!
iTunes visar inte min iPhone när jag ansluter den till datorn vilket ju gör att jag inte kan synka nånting från datorn. Fungerar att synka med datorn på jobbet (PC).
Hemma kör jag Mac OSX Leopard (pirat) och har kört alla uppdateringar.
Jag har provat att återställa telefonen med Ziphone men utan resultat. Verka vara nåt med datorn!
Nån som har nåt tips?

1
Bevaka tråden