Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Premiere CS3. "mastra" din film?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som håller på med video (DV) i premiere eller after effects, hur gör ni för att "mastra" ert material? Jag har arbetat ganska mycket med både premiere och after effects, men aldrig fått till den där crispiga proffsiga bilden... Det jag är ute efter är vad jag kan göra för att snygga till bilden, är ju medveten om devisen "skit in - skit ut". Men vi har ju bara sony PD170 som inte tar progressiva bilder.

Hur vi arbetar:

Först ställer vi in "levels" så vi får en bra kontrast, sen arbetar vi lite med färg justering... Vad kan man mer göra?

//davve

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-05-12 13:18

Finns ju lite svindyra pluggar typ Magic Bullet, som ska vara jekligt bra.. men dyrt som sagt.

Jag brukar sänka mättnaden (saturation) och boosta kontrasten lite för att få lite mer filmkänsla. Ett tips när man filmar är att stå en bit ifrån och köra redigt inzoomat för att få ett kortare skärpedjup.

tack. ska se om det finns nått liknande billigare... andra tips måhända?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-05-18 10:35

Mitt tips för den bästa filmkänslan är köpa en 35mm adapter. Dom är iof inte så billiga, men levererar mycket fin bild med rätt optik. Jag har en på en min dvx100 och den funkar jättebra. http://www.cinevate.com/website/index.php

1
Bevaka tråden