Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk-Engelsk ordlista till weDict?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-03-26 15:04

Någon som vet om en svensk-engelsk / engelsk-svensk ordlista är på väg till iPhonen? Det hade varit väldigt användbart!

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 14:56

Titta här

Titta på det:

http://code.google.com/p/wedict/

Jag studerar svenska i Spanien och jag behåver det också.

I hope it would help you.
I'm trying it right now.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 15:40

It worked for me

Just one point, change dz extension to gz extension.

Inside the tarbal file you will find a folder: stardict-babylon-Babylon_English_Swedish-2.4.2

Inside the folder,
Babylon_English_Swedish.dict.dz (change it to Babylon_English_Swedish.dict.gz)
Babylon_English_Swedish.idx
and so on.

I used linux tools inside the iPod Touch to decompres the files.
Uploaded the tarbal file with a SSH aplications directly to the iPod.
I used bzip2, gunzip and tar from the iPod.
I installed those linux apliacions as I'm using Cydia also as an installer in my iPod Touch.

Hope it will word for you also. Now I only need the dictionary from Svenska to English, as the dictionary I found it's just from English to Svenska.

Good luck

• Medlem
  • Boden
  • 2008-03-27 16:15

Ja det funkar bra! Tack för tipset! Svensk > engelsk kvar bara, men det är inte lika viktigt.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-31 17:31

Ja. Give me an advice if you ever find a better dictionary Svensk > englesk.

I would love it.

Vi ses

Tjenare, bra ämne! Efter lite letande hittade jag en tutorial med länkar till en massa ordlistor:

http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=24138