Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Barnlösa reklammakare

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har länge undrat vem/vilka som gör dessa "söta" reklamsnuttar med små barn som busar lite.

Som förälder skulle jag inte bli speciellt road av att mina barn skulle väcka mig genom att blåsa en visselpipa i mitt öra (senaste McDonalds).

Det finns massor av exempel på reklam där barn gör "o-roliga" grejer och föräldrarna skrattar och småler.

Undrar om man inte borde införa licens på att göra reklam där barn är inblandade.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-08-20 19:43

Håller helt med, har själv gått från inbiten ungkarl till trebarnsfar på två år!
Så nu har jag en 9 åring en 7 1/2 och en på 10 mån, inte något barnkunskapen i skolan förberedde en på precis.

Barn är oft roliga och man får många fina stunder, men precis lika ofta så skulle man vilja låsa in dom i ett rum och kasta bort nyckeln.

Bara att ta sig genom Obs! är ett äventyr. Och går dom i säng sent stiger dom upp tidigt, tvärs emot en vuxen.

En av de få bra filmerna som går nu är Polarn & Pyrets, när en pappa hämtar dotter på dagis. I bilen på vägen hem läser han på fläckarna på tröjan vad hon gjort under dagen.

Edit: Jag har en dotter på två och ett halvt.

[ 20 Augusti 2002, 20:17: Meddelandet ändrat av: dsm ]

Polarn & Pyrets film är underbar! Undrar var dom hittat tjejen, helt klart värd en Oscar...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-08-20 22:13

Jo den är skojj, not!

Hur roligt är det att klä på ungarna inför farmors födelsedag, skicka ut dom på gården och när man själv 1,31 sek senare kommer ut hitta dom helt nedsmutsade.

In och byta, denna gång går man ut samtidigt, vänder sig om för att låsa dörren och... ja vad tror ni, det fick bli skitiga ungar den gången.

Och att behöva ha tre uppsättningar kläder på skolan, som måste tvättas varje dag

Men snälla. Reklammakarna talar till de goda minnena av ens barn.

Att verkligheten är berg-och-dalbana från tid till annan är "ovidkommande".

Reklam är i detta fall: minns de lyckliga stunderna blott. Kolla på Stuart Little

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Men snälla. Reklammakarna talar till de goda minnena av ens barn.

Varför då påminna om dom "hemska"?

När jag nämnde Stuart Little så gjorde jag det med betydelsen:

Aah-är-de-inte-söta-med-sina-hyss

Föräldrarna i filmen _och_ allt som oftast i reklam med barn ler ju så fånigt.

En omskrivning av minnesbilden alltså. Det var stökigt och jobbigt. "Men visst var de busiga"!

På ett ungefär. Kan det vara så de tänker?

Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Aah-är-de-inte-söta-med-sina-hyss

Föräldrarna i filmen _och_ allt som oftast i reklam med barn ler ju så fånigt.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH! Mannen som gjorde min barndom uthärdlig!
Underbar Avatar - är det Frasse?
Tårtan är underbar - har dem på en skraltig VHS nånstans.....vårdar den ömt!

  • Medlem
  • 2008-09-24 22:13
Ursprungligen av Goflorp:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH! Mannen som gjorde min barndom uthärdlig!
Underbar Avatar - är det Frasse?
Tårtan är underbar - har dem på en skraltig VHS nånstans.....vårdar den ömt!

Nej, det är Janos. Frasse hade kraftigare svarta glasögonbågar, rejäl kran och kulmage. Den tredje hade basker, liten mustasch och hette Hilding.

Filmerna kan ses på TV ibland på Barnkanalen, eller hittas på Youtube:

YouTube - Tårtan

Btw: Han som spelar Janos och är på avataren är alltså Jan Lööf, kanske känd framförallt från sina barnböcker (t ex Felix och Skrotnisse) och barnboksillustrationer.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-21 15:19

Kan man inte bara helt enkelt förbjuda barn i media?

Näää, då skulle vi ju missa fullträffar som Polarn & Pyret tjejen.

Det finns ju en gammal tankegång inom reklambranschen att om man inte har NÅGRA idéer alls så tar man till ungar.

kan avslöja att producenten till polarn o pyrets nya har barn

Härlig gammal tråd som bumpats ^^
Denna får till det rätt bra
YouTube - Banned Commercial - Condoms

Hahahahaha! Helt underbar!

Ja, gammal tråd som kommit upp till ytan igen. Och väldigt felplacerad är den också. "Övrig programvara" känns väl inte så rätt. Den borde väl egentligen ligga i Loungen, men då stänger man ju ute flera av dem som skrivit i tråden. Så eftersom det på något sätt handlar om att göra reklamfilm, så flyttar jag den till "Videoproduktion". Det är väl lite närmare ämnet iallafall.

skäms över att jag tog fel, en förklaring kan ju vara att det var eoner sedan...

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-09-25 08:26

Tårtan finns även på DVD nu förtiden!
Hälsovårdinspektören -Här är ju ohyra!
Frasse- NÄÄ dom hyr här!

Senast redigerat 2008-10-05 15:39
1
Bevaka tråden