Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Introduktion till nätverk och OS X

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-05-17 13:42

Hej!
Jag letar efter någon bok som ger en bra introduktion till nätverksteknik och mac os x hantering av nätverk och liknande. Jag har satt upp flera nätverk, och vet hur man gör vanlig nätverkskabel men vill ha lite mer kött på benen... Några förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-17 15:32

Med tanke på att alla system hanterar nätverk rätt så lika i stacken som de har i OSet så är det inte så mycket att skriva böcker om för just OS X, dessutom eftersom det är BSD i botten och de följer de standard som finns så funkar vilken Unix bok som helst..

Om det saker som endast rör OS X som du är intreserav av så kan jag väll rekommendera Mac OS X Tiger Unleashed (0672327465) av John Ray - AdLibris Bokhandel. då det är den bok om OS X som är minst kass av de som jag har läst.

Om det är nätverksteknik som du vil läsa om kan du ju alltid börja med Datakommunikation i praktiken (9163607816) av Kent Mayer - AdLibris Bokhandel. ger en bra grund även om den inte går in på djupet på saker spec mycket..

1
Bevaka tråden