Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg Safari

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt hemma och surfade på trådlösa nätverket hemma och tänkte bara kolla om det är någon mer än mig som upplever Safari som rätt seg...

En hemsida som kan ta några sekunder att ladda med en vanlig dator känns som det kan ta nästan en halvminut på Iphonen. Det kan ju omöjligt vara internet-uppkopplingen.
Så kan det vara så att processorn i Iphonen är en flaskhals?
Eller är det bara jag som upplever det här?

Och nej, Jag har kollat så att jag inte är ansluten med GPRS

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-05-18 22:15

Absolut, det upplever jag också. Har 8 Mbit ADSL och det känns snabbt på datorn men i min iPod touch går det inte alls lika fort... Så du är inte ensam om det.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-19 00:03

Jag tror det är processorn som är lite flaskhals.
Det märks inte minst när en sida laddas och man ska scrolla, om sidan är stor... så hänger den sig för ett par sekunder för att sedan återuppta.

Det ultimata vore för min del om processorn var mycket kraftigare... så att Safari surfningen inte alls uppfattas laggig utan helt flytande.... då skulle jag må bra

Ligger såklart och skakar i fosterställning om kvällarna på grund av detta problemet

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-19 21:49

Ja, när jag surfar och ska flytta rundor på sidan med fingret så fastnar den en stund för att sedan dra igång igen. Väldigt jobbigt om man sitter länge.

1
Bevaka tråden