Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut fodral för 6disc-DVD?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet ni om något bra program för att skriva ut fodral till 6-disc-dvd:er?
De har ju lite tjockare rygg och "vanliga" utskrifter blir därmed lite feldimensionerade.

Jag har fodralen sparade som bilder, men inte något bra sätt att skriva ut dem i rätt storlek...

Hur svårt kan det vara att skala om bilden?

Visst, men vilka mått ska det vara då?

Vet inte om du driver med detta forum!?

Men, hur svårt kan det vara och ta fram en linjal?
Du har fodralet, svårt för oss andra att gissa rätt!
Sen är det väl bara att testa!?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-18 22:58
Ursprungligen av chinobar:

Vet ni om något bra program för att skriva ut fodral till 6-disc-dvd:er?
De har ju lite tjockare rygg och "vanliga" utskrifter blir därmed lite feldimensionerade.

Jag har fodralen sparade som bilder, men inte något bra sätt att skriva ut dem i rätt storlek...

Jag förstår inte riktigt hur du menar. Men jag kanske förstår bättre om jag ser det du vill ha hjälp med. Skicka en av dina bilder till mig samt måtten på ditt dvd-fodral så ska jag försöka fixa till en mall du kan använda.

Ola, misstänkte att ett sådant svar skulle komma
Poängen är ju att man inte vill sitta och justera ~10 fodral för att skriva ut dem, därför undrade jag om det fanns ett program som hade några standardmått för detta, men jag antar att så inte är fallet.

Eva, tack för det, oerhört snällt!
Men finns det verkligen inget enklare sätt?
Har testat några program (Disc Cover, DiscLabel) men de har bara mått för vanliga DVD:er.
Jag hade ett program för XP på den stationära för ett tag sedan, men där huserar numera Ubuntu och har inte hittat något bra alternativ där heller, tyvärr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-19 02:43

Om jag inte minns fel så kunde man ställa in det i CD/DVD Label Maker - fast det kostar ett par hundra
iWinSoft CD/DVD Label Maker for Mac is a smart CD, DVD labeler for Mac OS X

Jag laddade ner och testade det för ett tag sedan men tyckte inte det var värt pengarna så jag har hämtat färdiga mallar istället och använder
Gateway Interactive

Katinka, stort tack!

1
Bevaka tråden