Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trött på Apples design? Då kanske den här datorn är något för dig.

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du inte gillar Apples design men ändå vill köra Mac OS X, då bör du kanske ta en titt på vad Munk Bogballe erbjuder. Workstation är praktiskt taget en MacBook, men större, tyngre och som förutom OS X levereras tillsammans med Windows XP, en 2,4 GHz Core 2 Duo-processor, 4 GB primärminne, en hårddisk på 160 GB och en DVD-brännare. Allt som allt för över 40 000 kronor, och då doneras även en XO-dator till OLPC-projektet.

Workstation

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-05-18 10:35

Munk Bögballe?

Windows och os x? Vacker var den då inte!

Är nedre delen gjord av trä?

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-18 10:55
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Är nedre delen gjord av trä?

Det ser lite ut som en ugnsform?

jag fick känslan av engångsgrill med tangentbord och skärm...
varmare än de första macbook pro?

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-18 10:41

Ja, tyvärr står ju namnet på maskinen vilket gör att den faller bort på nåt sätt. Man vill ju inte äga både den och en Sugden-stereo. Sänder fel signaler...

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-05-18 10:46
Ursprungligen av DaPhox:

Ja, tyvärr står ju namnet på maskinen vilket gör att den faller bort på nåt sätt. Man vill ju inte äga både den och en Sugden-stereo. Sänder fel signaler...

Bara att komplettera med en ny bil sedan är samlingen komplett:

Honda

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-18 10:51
Ursprungligen av scim:

Honda

Då kan man bara hålla med!Och förresten,vem kan bli trött på Apples design?-Inte jag!

Ursprungligen av scim:

Honda

Undrar om inte Honda ändrade namnet när bilen väl började säljas. Här i Kina har den hela´tiden hetat Honda Fit.

Lite roligare då med mopeden Mulan eller minivanen Fulin (Fuling är ett helt möjligt ord men jag väntar fortfarande på att se det som ett varumärke - eller personnamn för den delen).

Ursprungligen av DaPhox:

Glöm inte en Runco projektor!

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-18 11:19

Is this for real? Haha. Snacka om utstickande design, både vassa och mjuka former. Nä, detta föll inte mig i smaken. Oavsett hård- och mjukvara.

...Jag är nog lite ytlig trots allt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-18 11:25

Nja, nu har jag en pizza sten till ugnen som ser lika dan ut som nederdelen,
så känner för att förfula min Mac kan jag ju alltid ställa den på den.
Inte i ugnen då förstås.

Sen måste det ju vara ett stort skämt med det firma/egen namnet.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2008-05-18 11:28

Den ser inte ut att ha några fysiska tangenter om man kollar närmre på bilderna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-18 11:32
Ursprungligen av Mija:

Den ser inte ut att ha några fysiska tangenter om man kollar närmre på bilderna.

Jepp, helt rätt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-18 13:52

Nej den var ful och ser ut som att vara ihopsatt av 4 olika datorer. Vem kan vilja köpa det missfostret?

Bogballe var ju lite kul en söndag som denna.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-05-18 14:38

BOGBALLE A/S "Intelligent spridning"

• Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-05-18 16:58

Kan man sänka ner den i Diskbänken?? .. kool Recept bok?!?

• Medlem
  • Danderyd
  • 2008-05-19 00:30

fy fan

Ännu ett företag som säljer icke-Appledatorer med Mac-OS installerat... Håller Apple på att släppa sitt operativ fritt?

Ursprungligen av Gilbert 2:

Ännu ett företag som säljer icke-Appledatorer med Mac-OS installerat... Håller Apple på att släppa sitt operativ fritt?

Det verkar som om dom faktiskt byggt in en riktig och äkta MacBook i en engångsgrill:

Ursprungligen av http://munkbogballe.com/mb/index.php?id=18:

Built around and powered by Mac hardware [...]

Frågan är bara: Varför?

• Medlem
  • Alvesta
  • 2008-05-19 09:28
Ursprungligen av johan_tanying:

Det verkar som om dom faktiskt byggt in en riktig och äkta MacBook i en engångsgrill:

Frågan är bara: Varför?

Helt obegripligt!

Nästa produkt blir förmodligen Bogballe Pro Racing, där man bygger in en sprillans ny Porsche 911 under en fjortis-stylad Volvo 740-kaross, ökar vikten till det dubbla och säljer för fyra gånger priset.

Ursprungligen av Gilbert 2:

Det är möjligt att de gör som de som bygger ModBook. Alltså frågat Apple om lov att bygga om deras hårdvara. Egentligen är det mest bekymmer när OS X säljs med generisk hårdvara.

Ajje. Mina ögon

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-05-19 08:43

Och inte blev den snyggare heller...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-19 21:51

Om dne är som en MB, varflr skulel man någonsin vilja betala ca 40 000kr för den? :S
Köp en vanlig, snygg, MB från Appe och donera $100 eller vad en OLPC-dator nu kostar, istället!

Ni som reagerar på namnet, var glada att ni slipper ha muttermaskiner och dragare från koreanska Kuken ......vi har provat dem på Volvo.

Deras säljare ville inte tala om vart de ringde ifrån....

Apropå ingenting: Tydligen är engångsgrillen klädd med skinn...

Svindyr och smaklös dator Munk Bogballe Macbook | Dator | Pryl | Aftonbladet

Det värsta jag varit med om i namnväg är rätt kul;

Opererat ändalykten och då går de in med en Stjärnkikare i tubform först och tittar.
En slags grej med en lång kabel som tar slut i en pryl som ser ut som en Video/DVD med en miljon rattar på.

Där ligger jag på sidan med två läkare som glyser upp i häcken på mig när jag börjar fnissa.
Läkarn frågar vad som är så roligt med tanke på situationen...

Jo sa jag, jag ser att maskinen där som är uppe i rumpan på mig är tillverkad av ingenjörsfirman "Rikard Wolff". Skall bli roligt komma hem idag och säga att man haft Rikard Wolf en halv meter upp i Anus....

Läkarna höll med om att det var rätt dråpligt...

Grymt cool!

1
Bevaka tråden