Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni några tips på bra webbutiker i USA som säljer kameror?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-13 14:08

Hej!

Jag funderar på att köpa en kamera på webben i USA. Har ni några tips på bra webbutiker i USA? DN söndag länkade nyligen till preferredphoto.com, vilka fler finns det?

mvh
soutine

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-13 23:12

Det slog mig att laddaren inte kommer att passa hemma här i Sverige. Ska man köpa en europeisk laddare? Eller räcker det med en konverterare? Alltså en sån där billig plugg som gör att laddaren passar i uttaget?

mvh
soutine

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-05-14 10:13
Ursprungligen av soutine:

Det slog mig att laddaren inte kommer att passa hemma här i Sverige. Ska man köpa en europeisk laddare? Eller räcker det med en konverterare? Alltså en sån där billig plugg som gör att laddaren passar i uttaget?

mvh
soutine

Oftast räcker det att du byter ut själva sladden till laddaren, och sätter i en europeisk variant. Finns säkert hos Kjell eller Clas Ohlsson.

Autoswitchande!

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-05-13 23:22

Oftast funkar det med att byta apparatsladd. Jag har någon konstig laddare med fasta "piggar" där det inte går att sätta någon sladd, men den passar fint i ett vanligt rakuttag.

Och så butiken, B&H Photo Video | Digital Cameras, Camcorders förstås, min favorit.

Prövade 42st photo. Sicket sölställe.

De har ETT objektiv (inte det jag vill ha), Huset är billigt, Batterigreppet finns inte ens.
Jag letar bra pris och över disk leverans på en pentax K20D + BG2 + 18-250 och möjligen en Metz-45:a om det finns....

Finns det mer förslag?

Jag söker ett ställe där jag kan gå in i en fysisk affär i New York, köpa bra grejer till bra priser.Jag vill inte känna mig blåst när jag går ut om ni förstår vad jag menar.

Finns det ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-18 22:33
Ursprungligen av Goflorp:

Prövade 42st photo. Sicket sölställe.

De har ETT objektiv (inte det jag vill ha), Huset är billigt, Batterigreppet finns inte ens.
Jag letar bra pris och över disk leverans på en pentax K20D + BG2 + 18-250 och möjligen en Metz-45:a om det finns....

Finns det mer förslag?

Jag söker ett ställe där jag kan gå in i en fysisk affär i New York, köpa bra grejer till bra priser.Jag vill inte känna mig blåst när jag går ut om ni förstår vad jag menar.

Finns det ?

B&H 420 9th ave typ vid 32:a gatan, bästa butiken i stan.
Bra priser vet jag inte, men sortiment har dom i alla fall.
kolla i taket dom har en tomteverkstadtlinbana i taket.

Ja linbanan är så jävla cool.
Frågan är dock om det där systemet är det mest effektiva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-19 00:15
Ursprungligen av Chaosstar:

Ja linbanan är så jävla cool.
Frågan är dock om det där systemet är det mest effektiva.

Spelar ingen roll skulle ha det på jobbet om jag fick, fast vi inte har någon som helst nytta av det

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-19 11:53

Ritz Camera har både nätförsäljning och butiker i en massa städer.

B&H verkar vettiga, har allt jag behöver hemma.

Ngn som skall över det närmsta ?

Fotnöt till mig själv: Sälj K10D + Gunk först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-20 08:00
Ursprungligen av Goflorp:

B&H verkar vettiga, har allt jag behöver hemma.

Ngn som skall över det närmsta ?

Fotnöt till mig själv: Sälj K10D + Gunk först.

aha kom hem i lördags, ska inte tillbaka förrens efter sommaren...

Ursprungligen av Goflorp:

B&H verkar vettiga, har allt jag behöver hemma.

Ngn som skall över det närmsta ?

Fotnöt till mig själv: Sälj K10D + Gunk först.

Ska dit i början av augusti (ska visserligen till USA redan den 21 juli) men först bila runt en del innan vi åker till NYC.

Och ja, jag ska ta en tur till B&H...

Nu gäller det bara att komma på vad fasen man ska köpa där också...

Ursprungligen av Thomas Weigle:

Ska dit i början av augusti (ska visserligen till USA redan den 21 juli) men först bila runt en del innan vi åker till NYC.

Och ja, jag ska ta en tur till B&H...

Nu gäller det bara att komma på vad fasen man ska köpa där också...

Du kan få handla det jag behöver och så kan jag be dig ett bidrag till din reskassa som tack.

Det går inte att jämföra B&H PhotoVideo med någon annan butik i NYC - dom har 600 (!) anställda...

Ursprungligen av Björnström:

Det går inte att jämföra B&H PhotoVideo med någon annan butik i NYC - dom har 600 (!) anställda...

Det var som fan... Imponerande.

Ursprungligen av Björnström:

Det går inte att jämföra B&H PhotoVideo med någon annan butik i NYC - dom har 600 (!) anställda...

I Kamera & Bild gjorde de en jämförelse mellan att handla i Sverige och i USA och där konstaterade de lite kallt att man nog inte ska gå till B&H på en söndag eftersom de har ca 20.000 kunder då.

Goflorp: låter som en bra idé förutsatt att bidraget är detsamma som inköpspriset. Vi kan väl PM:a om det när det börjar närma sig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-21 16:01
Ursprungligen av Thomas Weigle:

I Kamera & Bild gjorde de en jämförelse mellan att handla i Sverige och i USA och där konstaterade de lite kallt att man nog inte ska gå till B&H på en söndag eftersom de har ca 20.000 kunder då.

Goflorp: låter som en bra idé förutsatt att bidraget är detsamma som inköpspriset. Vi kan väl PM:a om det när det börjar närma sig?

Men stängt på Lördagar (om dom har det fortfarande)

Ursprungligen av Thomas Weigle:

I Kamera & Bild gjorde de en jämförelse mellan att handla i Sverige och i USA och där konstaterade de lite kallt att man nog inte ska gå till B&H på en söndag eftersom de har ca 20.000 kunder då.

Goflorp: låter som en bra idé förutsatt att bidraget är detsamma som inköpspriset. Vi kan väl PM:a om det när det börjar närma sig?

Nja, men jag pratar givetvis om ett kännbart bidrag även om det kanske inte kommer upp i flygbiljettpriser, då kanjag ju lika gärna åka själv.

Litar på dig, trots att du är Stockholmare

Sabbaten...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-21 16:32
Ursprungligen av Chaosstar:

Sabbaten...

yepp.

1
Bevaka tråden