- greenone
- Medlem ●
- Sigtuna
- 2008-05-21 02:05
Jag jobbar på hotell och inatt checkade en Appleanställd in på hotellet. Han la en iPhone på disken. Jag undrade vilket fodral han hade till telefonen eftersom den såg lite annorlunda ut. Han tog då snabbt och la telefonen i fickan, och sa "You shouldn't have seen that" Jag sa "Is that the iPhone 2?" He said "Maybe:)" Tolka det som ni vill.
Jag försökte fråga ut honom om allt som rör iPhone, men han vägrade svara. Han bekräftade iaf att allt kommer bli officiellt 9 juni. När jag frågade om den kommer ha gps så log han bara. Jag försökte få honom att åtminstone visa telefonen igen, men han vägrade.
Så hur såg den ut? Väldigt lik nuvarande iPhone. Men jag såg ingen silver ram runt. Den var helt svart, även baksidan. Baksidan och kanterna var dock mattsvart. Jag hoppas detta betyder att den har ett bättre grepp och inte har en tendens att glida ur handen. Jag tror även att den var lite tjockare. Detta borde ju innebära att de tryckt in fler grejer i telefonen. Kanke gps, kanske 3,2 mp kamera med autofocus och lite optiskt zoom, eller kanske bara mer minne. Skärmen såg likadan ut, men om det nu är högre upplösning så var det svårt att upptäcka nåt sånt på den korta stunden jag såg telefonen.
Hur som helst så är jag sjukt spänd inför 9 juni. Hoppas detta har fått det att vattnas i munnen på fler än jag.
Detta hände i Sverige. Jag jobbar på hotel vid Arlanda flygplats. Killen var egentligen spansktalande, förstod jag när han snackade med en kollega på sin iPhone. Han jobbade definitivt på Apple. Dom uppgifterna fanns i bokningen. Dessutom märkte man klart på hur han betedde sig att han hörde dit.
Jag bad servitrisen gå och kika på telefonen lite noggrannare, och just se om det finns nån kamera på framsidan, så hon gick dit med notan, tog en ordentlig titt och rapporterade sen till mig. Skumt att dom låter telefonerna ligga framme.
Hon såg ingen kamera. Men den kan ju vara dold under en blank yta. Den är definitivt tjockare. Men hon försäkrade att det inte var nåt gummihölje runt bara.
Framsidan var exakt som dagens lur, förutom att silvret var ersatt med mattsvart.
Tack för allt stöd grabbar. Jag hoppas verkligen att det inte var ett fodral dom hade. Såg verklingen inte ut som det. Inte enligt servitrisen heller. Man såg dessutom tydligt en kamera sticka fram på baksidan med en lins som var kanske 4 gånger större än dagens kamera. Kanske 5mp? Inget linsskydd dock, vad jag såg iaf:/ Men hur som helst hade nog inte kameran synts lika tydligt om det varit ett fodral runt.
Edit: Lade till bilden i inlägget och samlade alla kommentarer från Greenone i samma inlägg. /Björnström