- JordbroBoy
- Medlem ●
- Haninge
Tjena, nu är det så att jag skulle uppgradera min kusins iPhone på det sätt att jag ville ha 4.6 bootloader istället för 3.9. Så jag skulle använda bootneuter, men själva processen avbröts mitt i det hela och jag tror jag orsakat mkt problem i den nu. För jag har fått det klassiska problemet med No signal, wifi or bluetooth. och inget ljud, ingen imei eller iccid.
När jag då försöker återställa den så får jag ett felmeddelande med felkoden (1011).
Jag kan inte radera basebandet eller flasha om bootloadern, någon som har koll på vad jag kan göra?
Jag kan alltså inte återställa, har testat att återställa till olika versioner såsom 1.0.2, 1.1.1, 1.1.2 i DFU mode, men funkar inte. Jag har jailbreakat och aktiverat den, installer är installerat men kan inte installera något eftersom jag inte har någon WIFI.
Hur kan man återställa en iPhone totalt? (och det går inte via iTunes)
Din bootloader är iaf intakt eftersom telefonen startar. Däremot verkar ditt baseband ha blivit sabbat. För att återfå en fungerande telefon måste man flasha om baseband, jag kommer inte ihåg på rak arm hur man gör men jag tror det finns en del trådar i ämnet,.
tack för svaret, men jag har testat flasha om baseband flera gånger, den bara fastnar väldigt länge utan reaktion
tack för svaret, men jag har testat flasha om baseband flera gånger, den bara fastnar väldigt länge utan reaktion
Hur länge är "väldigt länge"?
Det brukar ta en bra stund och det gäller att inte få panik utan tålmodigt vänta!
länge i mitt fall är 2-3 timmar.
och jag har försökt med winpwn, det gick inte bra, för det gick inte att pwna den.
jag vet inte varför det inte gick att pwna, men nu har jag lämnat mobilen till en ganska kunnig kille i täby, håll tummarna för mig grabbar!!
enligt iphonen har jag inget baseband :S
killen som skulle fixa den sa att basebandet inte går att skriva om. så jag e typ screwed
jag startar mobilen helt normalt nu, kommer till home screen så är zibris blog installerat och installer står där.
wifi är grått under inställningar, bluetooth också. har ingen signal att ringa med.
jag hade senaste baseband när jag skulle flasha bootloadern, så det går typ inte att lägga in nyare baseband.
jag har testat återställa i DFU, men det blir samma fel där. kod 1011.
jag startar mobilen helt normalt nu, kommer till home screen så är zibris blog installerat och installer står där.
wifi är grått under inställningar, bluetooth också. har ingen signal att ringa med.
jag hade senaste baseband när jag skulle flasha bootloadern, så det går typ inte att lägga in nyare baseband.
jag har testat återställa i DFU, men det blir samma fel där. kod 1011.
Klåparen har använt ziphone för att reparera din iphone. Jag gissar på att han har gjort mer skada än nytta. Det går självklart att skriva om basebandet men inte med ziphone. Jag hoppas att du inte betalade något för reparationen.
//Rob
nejnej:P det är jag som aktiverade och jailbreakade med ziphone.
han försökte med andra hjälpmedel.
jag fick tillbaka mobilen igår, han kunde inte fixa den, så jag återställde mobilen så gott det går och aktivera, jailbreaka med ziphone.
tror ni att pwnage tool kan fixa basebandet?
nejnej:P det är jag som aktiverade och jailbreakade med ziphone.
han försökte med andra hjälpmedel.
jag fick tillbaka mobilen igår, han kunde inte fixa den, så jag återställde mobilen så gott det går och aktivera, jailbreaka med ziphone.
tror ni att pwnage tool kan fixa basebandet?
Öhhhh... Ja?
Altså har du inte ens försökte med PWN-tool?
Det är (såvitt jag vet) det enda programmet som faktiskt kan skriva om basbandet både upp och ned i version.....
okej, jag testade nu alltså winpwn, jag pwnade mobilen, gjorde en custom ipsw. och ändå slutade det med felkod 1011 (Y)
några mer förslag?
help plz?
Är det någon som har koll på något som heter hårdvaru flash av modemet?
Det var ju inte så värsta lönt att flasha om din bootloader när du redan hade en fungerande telefon.
Bootneuter kan strula till det rejält om du inte tänker efter när du håller på. Bootneuter är skapad för pwnade (ägda?) telefoner och borde användas ENDAST till sådana. Jag vill inte håna dig på något sätt men det var ju du som satte dig in i skiten.
EDIT: Slog precis till i hjärnan, försök att återställa i DFU mode, kan hjälpa.
Såvitt jag vet så kan man använda Bootneuter till vilken iPhone man vill
Även om det var Dev Team som skapade det i samband med Pwnage Tool
Såvitt jag vet så kan man använda Bootneuter till vilken iPhone man vill
Även om det var Dev Team som skapade det i samband med Pwnage Tool
Precis, jag uppgraderade min OOB 3.9 till 4.6.
har testat DFU mode från början också, funkade inte. så de så
hoho?