Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailproblem med Pwned

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag kör iPhone 1.1.4 crackad med pwned. Var tidigare crackad med iLiberty.

Jag har problemet att mailapplikationen inte går öppna. Den självdör direkt. Jag tänkte att lösningen skulle vara att ta bort de två mail accounts som jag har ställt in, men tyvärr går inte det heller. När jag tar "delete account" så verkar de försvinna men när jag startar Settings igen så är de kvar ändå.

Det liknar det problem jag hade med iLiberty då jag inte hade rättigheter att editera vissa saker på telefonen.

Någon som haft samma problem? Någon som vet vad problemet är? Ifall det kan vara skrivrättighetsproblem, hur gör jag då för att lösa det?

Tack!

Jag fick rådet i ett annat ärende : "Installera BossPrefs och kör "Fix user permissions"
Kan hjälpa." Efterår så starta om iPhonen. Prova, det kan hjälpa.

/ Midmus

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-17 15:42

Återställ alla inställningar kan också hjälpa.

//Rob

Tack för tipsen. Jag testade med BossPrefs, som faktiskt påstod att de skulle fixa just "mail app crashing", men icke. Går fortfarande varken starta mail app eller ta bort mailkonton.

Rob, hur menar du med att återställa alla inställningar?

/Daniel

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-21 02:23
Ursprungligen av fincozmoz:

Tack för tipsen. Jag testade med BossPrefs, som faktiskt påstod att de skulle fixa just "mail app crashing", men icke. Går fortfarande varken starta mail app eller ta bort mailkonton.

Rob, hur menar du med att återställa alla inställningar?

/Daniel

Under settings/general/reset. Och sen reset all settings.

//Rob

För mail-tjosan:
Testa att synka med Iphonen och välj typ:"ersätt mail-information i telefonen" som finns att kryssa i någonstans... Det gjorde jag när ett av mina mailkonton ballade ur totalt...

kan säga att detta verkar hända efter upplåsning och man skall synca telefonen första ggn. varje ggn jag valt att återställa min gamla backup har jag fått detta problemet. ställer man in den som ny iphone = inga problem.

Tack så mycket för allt engagemang och alla tips!

Tyvärr fungerar inget av tipsen. Jag har prövat både PeeMaNs tips och Robo-Xs. Det som closetland tipsar om gjorde jag redan då jag re-hackade den.

Kanske ska tillägga att jag syncar kalender och kontakter med Outlook, men jag inte lyckats sätta upp outlook-kontot i iPhonen så där kör jag min Gmail (helt annat konto).

Någon som har fler idéer?

Testa ändra rättigheter på mapparna manuellt via ssh.

Se till att du är ägare på hela mobile:
chown -R mobile:wheel /var/mobile/

Testa om det funkar nu.

Funkar inte det så ändra lite rättigheter på Mail-mappen:
chmod -R 755 /var/mobile/Library/Mail

Det finns även ett program som heter SyncFix, via iClarified source i installern, kan funka.

Tack för tipset Sigbjörn.

Jag har gått in via SSH och satt rättigheterna som du föreslog. Det hjälpte inte. Sen tog jag bort hela filen accounts.plist. Det hjälpte på så sätt att mina accounts som jag inte kunnat ta bort faktiskt försvann (framgång). Tyvärr så kan jag ändå inte lägga till nya accounts och mailapp kraschar fortfarande vid uppstart (med skillnaden att jag nu hinner se startskärmen med AOL, Gmail etc i en halv sekund innan krasch).

Min telefon verkar helt enkelt obotlig. Får nog köra om jailbreak. Tror jag håller mig borta från Pwned...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-06-11 12:33

Jag har samma problem efter att jag kört iLiberty+. Du har inte kommit på någon lösning?

Nej tyvärr. Jag har gett upp. Jag väntar tills det finns ett stabilt hack för 2.0 och passar på att återställa och rensa allting innan jag uppgraderar och hoppas att det löser sig då. Fram tills dess får jag klara mig utan mail i iphonen.

1
Bevaka tråden