Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight: problem + mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
har skaffat ny dator med Leopard. Hade sett fram emot spotlight.
Men Spotlight verkar inte funka som jag tänkt mig (och jag har sett många som har problem).

När jag söker med Spotlight så söker den inte av email. Min sökfunktion i Mail funkar också mycket dåligt, enbart vissa brevlådor söks, och sökning på innehåll funkar allt som oftast inte.

MEN, om jag markerar en person i min adressbok, högerklickar och väljer "spotlight denna person" då hittar spotlight plötsligt massa grejor inkl innehåll i mitt mail. Men detta är omständligt och ibland vill jag inte söka på personnamn utan bara söka ett ord...

Jag har sett att Double Exposure Tech erbjuder en lösning, men jag har aldrig skrivit i terminalen, tror inte att jag vågar heller. Finns det någon enklare lösning?
med vänl hälsn Jonas

  • Medlem
  • 2008-05-23 11:20

Nu hittar varken Finder eller Spotlight knappt någonting.
Kanske ska kalla Spotlight för Blindspot?

Jämförelse denna morgon med EasyFind (som tyvärr tar lång tid på sig),
antal träffar på dessa ord:

“lån”

Med Spotlight: 4
Med EasyFind: 49 (file content)

“norge” (som utgör min arbetsplats till stor del)

Med Spotlight: 0 (noll)
Med EasyFind: 102 (files and folders)

  • Medlem
  • 2008-05-23 11:23

det var nästan lika illa innan Spotlight gjorde en "indexering". Efter indexeringen var det dock värre.

Indexeringen gjordes på följande sätt: I Spotlight > Inställningar > Integritet, lade jag till hårddisken, sen tog jag bort den med minusknappen. därefter sökte jag på Spotlight och då bad den om lite tid för att indexera.

1
Bevaka tråden