Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

James Bond är till salu!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-04 22:43

Jo, ni har väl alla hört historien om den senaste Bondfilmen vid det här laget - DIE ANOTHER DAY är minst sagt fylld av produktplaceringar...Jaguar, Finlandia, Omega, Ericsson, Aston Martin osv

Hur långt kan man gå utan att tulla på filmens egen själ och när slutar produktplaceringar vara "bara "sponsring och övergår istället till rena reklamfilmer ???

(Kom gärna med egna exempel på andra produktplaceringar "on the edge" !)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-04 22:44

Men det vore lite kul om 007 använde en TiBook, eller hur...?

  • Medlem
  • 2002-11-05 00:16

Bond har väl varit reklamfilm sedan serien startade, en del av charmen i mitt tycke.

"Forrest Gump" var sagolik i produktplaceringar - och relativt tidig. Den svenska filmen "Noll Tolerans" verkar också vara extremt finansierad av SEAT.

/Mattias

  • Medlem
  • 2002-11-06 23:51

Vi sitter väl iofs och knappar på datorer från en firma som är överdjävligt duktig på att dyka upp på film och TV, vanligen på de Goda Grabbarnas sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-23 18:55

Den senaste filmen om Harry Potter har sågats i nästa alla tidningar ...utom Aftonbladet ...som är en av huvudsponsorerna. Bra eller dåligt?

James Bonds nya sågas jäms med fotknölarna - och slår samtidigt besöksrekord i alla premiärländer.

Har folk dålig smak eller är branschen överkänslig mot välproducerad produktplacering ?!

Tiderna förändras, därmed också filmerna naturligtvis.
Frågan är om det är till det bättre eller sämre.
Bond sträcker sig ju över årtionden nu.

Mister filmerna om Bond sin själ och ursprungliga särkänsla som gjorde Bond till just Bond i början?

Jag är själv ingen Bond entusiast eller går och tittar på filmerna alls. Har sett en drös på tv men det är allt.

Lämnar därför över frågan vidare till de som älskar Bond.

Hur många gånger ser man Fedex i filmen Cast Away?

Inom svensk film/TV ligger Toyota bra till när det gäller produktplaceringar.

Apple har alltid varit duktiga. Nu även i x antal SVT-program inklusive Skeppsholmen. iPod i senaste Phil Collins-videon. Med mera...

Tyckte mig se samma skärm som i Bridgets Jones dagbok i trailern för TV-serien "Kalla fötter" som har nypremiär på TV 4, måndag.

[ 23 November 2002, 20:14: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Som någon skrev på systerforumet 99reklam. Harmoniserar produktplaceringen med filmen så är det inga problem. Men om produktplaceringen tar överhanden och är uppenbar så är det naturligtvis inte bra.

Nu är vi som jobbar med reklam och marknadsföring extra känsliga - vi sitter och tittar efter produktplaceringar, i alla fall jag.

Den sämsta svenska produktionen var nog Hamilton med Peter Stormare. Toyota och Statoil var två av de största sponsorerna. I en scen ska storma öppna ett fönster/dörr och håller upp sitt statoilkort mot kameran som i den sämsta 50-talreklamen...

Stormare är dock bättre i internationella produktioner.

  • Medlem
  • 2002-11-25 19:34

Jag är nog rätt förtjust i Ericsson parabolen hamilton konkar runt på i öknen också. Grejen med Statoil kortet är att jag tänkte på Canon när jag såg filmen, det var i samma veva som det "jätte stora kortet.. i framtiden" gick överallt. När Stormare hivar fram kortet i motljus med zoomlins ser det verkligen "jätte stort ut".

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Som någon skrev på systerforumet 99reklam. Harmoniserar produktplaceringen med filmen så är det inga problem. Men om produktplaceringen tar överhanden och är uppenbar så är det naturligtvis inte bra.

Nu är vi som jobbar med reklam och marknadsföring extra känsliga - vi sitter och tittar efter produktplaceringar, i alla fall jag.

Det gör vi andra med

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2002-12-04 08:35

Är den nya Bond filmen ens bra, de flesta säger att den är skräp...

I nya Austim Powers filmen då när han sitter med en PowerBook och skall förklara vad "the internet" är för Foxxy! Det är nästan lite överdrivet

**Det är är mitt 100e inläg!!!**

Citat:

quote: Är den nya Bond filmen ens bra, de flesta säger att den är skräp..

Vi har talat om nya Bond-filmen i denna tråd

1
Bevaka tråden