jag har ett liknande problem. eller ja, det är telias mail som strular i alla fall....
förra veckan köpte jag en airport extreme. pluggade i och allting fungerar perfekt. UTOM min kära mors mail. den vägrar att skicka och ta emot. jag har försökt att öppna portar i AEn och ändra i kontoinställningarna för att den ska bli glad. felmeddelandena varierar från att servern inte tål SSL kryptering (vilket det SKA vara enligt telia), till att den inte får kontakt med servern, till att helt plötsligt fungera.
värt att notera är att hon kör sin mail outlook express i en windowsburk (huuuh). min mail, som inte är telia, på macbooken fungerar klockrent. inga problem alls.
några gånger har jag fått morsans mail att bli glad igen, men nästa gång hon öppnar (kan vara 30 min senare) så är den sur igen.
ÄR det min AE som kan ha ställt till problemet, eller har telia felia något strul med sina servrar? jag hittar ingenting om detta på deras hemsida i alla fall. finns det någon som kan hjälpa mig? behöver utförlig beskrivning i så fall, inte så superbra på allt detta med NAT och portar osv osv.
stort tack till den som tar sig tid