Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blocked call?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De senaste 5 mottagna samtalen har stått att de är från "blocked caller". Vad innebär det? Har jag råkat blocka någon utan att jag vet eller?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-06 12:11
Ursprungligen av zingoalla:

De senaste 5 mottagna samtalen har stått att de är från "blocked caller". Vad innebär det? Har jag råkat blocka någon utan att jag vet eller?

Nej, det är väl helt enkelt en växel, eller någon som döljer sitt nummer (hemligt nummer). Det skulle kanske stå blocked caller id istället.....

thanx, då är det jobbet som vill att jag ska jobba extra då,

Ursprungligen av zingoalla:

Jag har ett jätte störigt problem.. Vissa svenska nummer som ringer till min iPhone, som befinner sig i England, kommer upp som "Blockerad" på skärmen för att sedan stå som "Skyddat" i telefonlistan. Detta Trots att numren absolut inte är av sorten "dolda nummer". Varför?

Är det Ingen annan som har detta problemet?

nr som kommer har för många siffror och då kan det visas som skyddat nr eller okänt nr. Om du har din mobil i en växel så kan det t.o.m visa ditt eget nr eftersom han inte kan visa det inringande numret pga att det är för många siffror. Tyvärr så följer inte allla operatörer standard till 100 % och då kan oxo såna här problem uppstå. Problemet bör inte vara hos dej utan hos den operatören som den ringande använder precis då han ringer. / Midmus

Okej, då hoppas vi på att det löser sig när jag flyttar hem till sommaren och sätter i ett svenskt sim-kort!

• Medlem
  • Habo
  • 2008-05-28 17:31

Det står "Blockerad" när det egentligen borde stått "Dolt nummer".
1+1=2

1
Bevaka tråden