- weei_85
- Medlem ●
Hej Alla, Jag vet att många har använt iLiberty+ för att aktivera, jailbreaka och låsa upp sin iPhone OTB 1.1.4 med 4.6 BL.
Efter väldigt mycket läsande på internet i flera veckor hade jag tänkt att just använda iLiberty+ för att göra detta på min iPhone som jag har i handen om 10 dagar.
Så därför tänkte jag att NI som har gjort precis detta kan hjälpa mig med några frågor. Det är ganska enkla frågor för er tror jag.
0. Ska iTunes vara på redan innan man kopplar in iPhonen fram till att processen e helt klart.
1. Bör man använda iLibery+ 1.3.0.113 eller 1.2.0.65 (Många använden 1.2 för att installera "installer" och inte "cydia".
2. Har fått uppfattningen om att "installer" är bättre? Rätt eller fel? (Söker inte att kunna göra komplicerade grejer.
3. Jag har förstått att man ska välja Jailbreak, Activate, Unlock, Downgrade to 3.9FB (eftersom man har en 1.1.4) och setup installer (eller cydia då). MEN min fråga nu är vilka payloads ska man välja? Youtube fix verkare vara populärt. Något mer?
4. Nästa fråga. Kan man lägga till payloads i efterhand.
5. Ge mig gärna andra tips o trix som jag bör tänka på efter att hela den här processen e klar. Läste någonstans att man ska stänga av edge för att den inte ska surfa på internet av sig själv..blir dyyrt.. Hur gör man t.ex detta?? mer tips??
6. Är Swephone verkligen bra? Hur installerar man den? Kan jag få bara svensk ordlista och inte svenska menyuer o dylikt?
TACK SÅ JÄTTEMKT TILL ALLA SOM SVARAR PÅ DETTA. finns mkt skitsidor ute o ja liter på en stor svensk sida som denna.
Ok, om du lovar att söka rätt på det andra själv...
1. Bör man använda iLibery+ 1.3.0.113 eller 1.2.0.65 (Många använden 1.2 för att installera "installer" och inte "cydia".
Du kan ladda ned och lägga in Installer som payload även i senaste iLiberty+.
. Har fått uppfattningen om att "installer" är bättre? Rätt eller fel? (Söker inte att kunna göra komplicerade grejer.
Installer är mer inarbetad och folk kan den bättre.
3. Jag har förstått att man ska välja Jailbreak, Activate, Unlock, Downgrade to 3.9FB (eftersom man har en 1.1.4) och setup installer (eller cydia då). MEN min fråga nu är vilka payloads ska man välja? Youtube fix verkare vara populärt. Något mer?
Youtube-fix som funkar(iaf för mig)finns även i installer, kör på det istället, om du märker att det behövs ett youtube-fix.
Annars rekommenderar jag följande payloads:
AppSupport Patch 1.1.2-1.1.4
BSD Subsystem
International Support 1.1.2-1-1-4
OpenSSH
Hej Alla, Jag vet att många har använt iLiberty+ för att aktivera, jailbreaka och låsa upp sin iPhone OTB 1.1.4 med 4.6 BL.
Efter väldigt mycket läsande på internet i flera veckor hade jag tänkt att just använda iLiberty+ för att göra detta på min iPhone som jag har i handen om 10 dagar.
Så därför tänkte jag att NI som har gjort precis detta kan hjälpa mig med några frågor. Det är ganska enkla frågor för er tror jag.
0. Ska iTunes vara på redan innan man kopplar in iPhonen fram till att processen e helt klart.
2. Har fått uppfattningen om att "installer" är bättre? Rätt eller fel? (Söker inte att kunna göra komplicerade grejer.
4. Nästa fråga. Kan man lägga till payloads i efterhand.
5. Ge mig gärna andra tips o trix som jag bör tänka på efter att hela den här processen e klar. Läste någonstans att man ska stänga av edge för att den inte ska surfa på internet av sig själv..blir dyyrt.. Hur gör man t.ex detta?? mer tips??
6. Är Swephone verkligen bra? Hur installerar man den? Kan jag få bara svensk ordlista och inte svenska menyuer o dylikt?
TACK SÅ JÄTTEMKT TILL ALLA SOM SVARAR PÅ DETTA. finns mkt skitsidor ute o ja liter på en stor svensk sida som denna.
Alla förespråkar olika metoder.. Om du inte bestämt dig till 100% för iLiberty... Så skulle jag rekommendera PWNtool. Det finns dessutom en fin Firmware-fil som ifun knåpat ihop där det ligger svenska menyer, svenska nummer och svenska ordlistor från början.... Guide för hela upplåsnings-processen finns också på iClarified... Jag gjorde såhär med tre stycker OOB-1.1.4 och de funkar kanon alla tre.
Men som sagt. Ta det du känner är rätt för dig
har kollat mkt på den oxå..men innan jag går vidare så ska ja säga att ja inte har mac.. =(..mm ja vet..men men...o ja vet att winpwn existerar..men jag har svårt o förstå vad det är som gör den så himla mkt bättre? Det är den säkert, bara jag som inte förstår...
Om jag säger så här. En viktig grej för mig är att va ja än gör så vill jag kunnde ändra på det i framtiden. O med iLiberty så ska väl det här gå, ifall jag ex. vill i framtiden använda winpwn eller något ännu bättre
har kollat mkt på den oxå..men innan jag går vidare så ska ja säga att ja inte har mac.. =(..mm ja vet..men men...o ja vet att winpwn existerar..men jag har svårt o förstå vad det är som gör den så himla mkt bättre? Det är den säkert, bara jag som inte förstår...
Om jag säger så här. En viktig grej för mig är att va ja än gör så vill jag kunnde ändra på det i framtiden. O med iLiberty så ska väl det här gå, ifall jag ex. vill i framtiden använda winpwn eller något ännu bättre
Du har ingen polare som har mac som du kan låna då?
Jag ska inte säga för mycket nu, jag är inte helt säker. Men jag är rätt övertygad att oavsett vilken metod du använder för att hacka upp den idag, så kommer du (med största sannolikhet) kunna använda något annat i framtiden.
Men vi lever alltid i ovisshet om Iphone framtiden och inget är säkert. Så är det när man hackar och håller på
ok sant, men en fråga på det. när jag sen kopplar in min iphone som är upplåst på en mac kommer iTunes känna igen den utan krångel o så?? ni förstår kanske va jamenar...d blir inget kompatibilitetsfel o så?
Det kommer att funka under Windows också.
Hej alla, jag använda iLiberty för att låsa upp telefonen o allt fungerar utmärkt.. En fråga bara.. YOUTUBE.. jag vet att det står massa ööööver allt om hur man fixar det men många av dessa guider gällar för tidigare versioner och är inte så uppdaterade... d verkar finnas många olika youtube fixes.... så ja frågar er:
min youtube fungerar inte efter användning av iLiberty+ (1.1.4, 16 GB, 4.6BL -> 3.9FBL)
jag får meddelandet "för youtube-aktivering måste du först ansluta till itunes med en internetanslutning"
Så vad ska ja göra? Vilken metod är bäst? TACK
hej alla,
en fråga. ska använda iLiberty igen för att låsa upp min brorsas iPhone... behöver jag tänka på något speciellt med tanke på att jag redan gjort det en gång tidigare på min???
Dvs kommer min iTunes att knasa ihop grejer (då den känner igen min iPhone) och kommer mina låtar att försvinna osv osv....
Eller är det bara o köra på PRECIS som vanligt
han ska synka den på sin egen dator. Jag vill bara låsa upp den på min eftersom jag har iLiberty+ redan installerat o allt. Det ska väl gå bra?
han ska synka den på sin egen dator. Jag vill bara låsa upp den på min eftersom jag har iLiberty+ redan installerat o allt. Det ska väl gå bra?
Ja, Iphonen blir inte "unik" eller "låst" till din dator/Itunes på något sätt!