Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vidarekoppling går inte att avaktivera!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Min farsa har ett litet problem med sin Iphone (1.1.4, PWNade, Telia abonnemang).
Han valde att vidarekoppla sin telefon (när ingen svara altså) till sin jobbtelefon. Det fungerade kanon. Problemet är att det inte går att av-aktivera nu. Oavsett om man har det på eller av så vidarekopplar Iphonen till jobbtelefonen istället för att kasta samtalet till mobilsvaret....
Någon som vet hur man löser det här?

///Pål

Ring operatören eller gör en soft reset av iPhonen?

#62# - grön Lur - för att avaktivera vidarekoppling vid ingen täckning eller avstängd telefon

#61# - grön lur - för att avaktivera vidarekoppling efter ett antal signaler.

#67# - grön lur - för att avaktivera vidarekoppling vid upptaget.

#21# - grön lur - för att avaktivera medflyttning (direkt vidarekoppling utan fördröjning)

Utför alla 4 fallen för säkerhets skull.

/ Midmus

Ursprungligen av Midmus:

#62# - grön Lur - för att avaktivera vidarekoppling vid ingen täckning eller avstängd telefon

#21# - grön lur - för att avaktivera medflyttning (direkt vidarekoppling utan fördröjning)

/ Midmus

Det fungerade... Tusin tack från mig och pappsen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-28 22:01
Ursprungligen av Midmus:

/ Midmus

Vart hittade du det där? Har du motsvarande koder för aktivering?

*62*telefonnummer# - grön Lur - för att aktivera vidarekoppling till ett annat nummer vid ingen täckning eller avstängd telefon

*61*telefonnummer# - grön Lur - för att aktivera vidarekoppling till ett annat nummer efter ett antal signaler.

*67*telefonnummer# - grön Lur - för att aktivera vidarekoppling till ett annat nummer när du är upptagen i annat samtal.

*21*telefonnummer# - grön lur - fr att aktivera medflyttning till annat nummer (direkt vidarekoppling utan fördrjning)

Det här står i manualen till ditt mobil abbonemang skulle jag tro. Jag kan det därför att jag jobbar med telefoni ( centrexväxlar ) på Telia.

mvh Midmus

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-31 11:59
Ursprungligen av Midmus:

*62*telefonnummer# - grön Lur - för att aktivera vidarekoppling till ett annat nummer vid ingen täckning eller avstängd telefon

*61*telefonnummer# - grön Lur - för att aktivera vidarekoppling till ett annat nummer efter ett antal signaler.

*67*telefonnummer# - grön Lur - för att aktivera vidarekoppling till ett annat nummer när du är upptagen i annat samtal.

*21*telefonnummer# - grön lur - fr att aktivera medflyttning till annat nummer (direkt vidarekoppling utan fördrjning)

Det här står i manualen till ditt mobil abbonemang skulle jag tro. Jag kan det därför att jag jobbar med telefoni ( centrexväxlar ) på Telia.

mvh Midmus

*61*telefonnummer*sekunder# om man vill ändra tidsintervallet innan vidarekoppling.

1
Bevaka tråden