- Metiveli2008
- Medlem ●
- Kalmar
jag kopplade min iphone till datorn me itunes igår o försökte återställa den helt men det funkade inte sen tänkte jag låssa upp den me ziphone men det blev cp och nu märker inte itunes min iphone och när ja startar den så kommer det fram massa text
kolla på bilden..
ImageShack - Hosting :: foto290su8.jpg
vad ska jag göra nu?
Ser ut som att den är i DFU-läge.
Är du säker på att ZiPhone fick göra färdigt allt som den skulle innan du kopplade ur telefonen osv? Alt, har du provat att låsa upp den med ZiPhone igen ?
(Personligen har jag använt både ZiPhone först, men nu senare Pwnage och får säga att jag trivs bra med det senare. Men det är både personligt och OT )
nej fan min daata hängde upp sig fick starta om skiten sen des har ja inte kunnat göra ett skit vad ska jag göra nu tycker du?? heh fan så jobbigt det ska vara ibland
jag har testat igen me ziphone men ingen händer? den märker inte min iphone genom itunes :S
Kolla på denna guiden (om du kör windows)
ett litet utklipp från den:
WinPwn will then attempt to put your iPhone into recovery mode. If it does not succeed then you will have to do this manually. Hold down the Sleep/Wake and Home buttons until the iPhone reboots and the Apple logo appears. Once you see the Apple logo release the Sleep/Wake button and keep holding down the Home button until your see the iTunes logo and the dock connecter displayed on screen.
hur får ja så ja kommer in på recovery mode det funkade inte så som det stog där?
Prova att stänga av telefonen, sedan när du startar upp den igen så håll nere sleep/wake samt home knapparna tills den startar igen och du ser Appleloggan, då släpper du sleep/wake knappen men fortsätter hålla inne home knappen. Tror detta bör fungera, annars gör en sökning på forumet om hur man kommer in i revocery mode.
AA DET FUNKAR SKA TESTA NU hoppas ja lyckas hhe
fan det kommer samma skit text igen?
men problemet är ja kommer inte ens in på min iphone alls den e helt tom :/
när ja försöker återställa den helt genom itunes så kommer det ett fel meddelande kunde inte återställa enheten "iphone" okänd fel
nu gick det o starta den men det står typ på spanska eller nått men kan inte ha andra kort ?
ImageShack - Hosting :: bild1lp1.jpg
sen står det need to be repaided eller nått sånt?
nu gick det o starta den men det står typ på spanska eller nått men kan inte ha andra kort ?
ImageShack - Hosting :: bild1lp1.jpg
sen står det need to be repaided eller nått sånt?
Och vad har du gjort? Har du uppdaterat den till 1.1.4? Använde du Pwnage eller iLiberty+ ?
Du får nog beskriva lite mer vad du har gjort om du vill ha hjälp.
//Rob
nu kom jag in i iphone men kan inte ha svenska kort eller nått sånt..det står på itunes sätt in rätt sim kort för o aktivera iphone..?
Metiveli2008:
Ja, och vad är problemet?!!?
Har du ens läst den minsta guide hur man hackar en iPhone?
Nu ska du jailbreaka, låsa upp och aktivera den med NÅGOT ANNAT ÄN ITUNES, tex iLiberty+.
Du KAN inte aktivera den i iTunes, det är det som hela grejen med att den är operatörslåst til AT&T(hört talas om det innan?).
Vad var det som inte fungerade från början när du "skulle återställa den helt i iTunes"?
ja jag fattar har försökt göra genom liberty och ziphone o låsa upp skiten men ingen av dem funkar? problemet från början va o återställa den helt från itunes me de funkade inte men ja gjorde det genom liberty men ändå det funkar inte så bra det står sen när jag e inne på iphone
Repair Needed
Iphone cannot make or receive calls
?
Hade du läste lite så skulle du veta att ziphone skapar många problem. För många fungerar det utan som helst problem (förutom wifi mac adressen då) och vissa har precis samma problem som du nu har.
Använd pwnage guiden till punkt och pricka! (Jag antar att du har en PC)
//Rob
ja jag fattar har försökt göra genom liberty och ziphone o låsa upp skiten men ingen av dem funkar? problemet från början va o återställa den helt från itunes me de funkade inte men ja gjorde det genom liberty men ändå det funkar inte så bra det står sen när jag e inne på iphone
Repair Needed
Iphone cannot make or receive calls
?
Kan man återställa en iPhone med iLiberty?
Inte hört om.
aa sant nu har ja läst väldigt noga o gjort exakt så men det tar så tid o göra egen firmware? varför heh eller e det själv så?
aa sant nu har ja läst väldigt noga o gjort exakt så men det tar så tid o göra egen firmware? varför heh eller e det själv så?
Tar tid?
öhhh, vänta tills det är klart, har du bråttom?
Om man översätter det där till svenska, vad betyder det då?
njaa lite skulle sälja den efter när ja har fixat den det e därför heh
hahahha..asså fixar jag den så den funkar som den ska då säljer jag den annars inte fattar ni väll..problemet är ja kan inte låsa upp skiten..har väntat i 4 timmar nu o låsa upp skiten med ´liberty o det har inte gått.. den e på engelska o installer e inte installerad på iphonen heller..o skit vet ifan vad jag ska ta mig till..
Jag fattar ingenting av den griniga stämningen som delvis råder i en del svar i tråden. Det är väl klart att om ens iPhone flippar ur så blir man stressad...? Vad är det för fel på att som Robo-X och Drakfort tålmodigt svara på de frågor som ställs? Och om man inget har att tillföra, så kan man ju faktiskt hålla fingrarna borta från tangentbordet!