Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 12

Tråden skapades och har fått 1433 svar. Det senaste inlägget skrevs .

leeres s6000 är snart på väg till mig men manualen som går att ladda hem från Akai går inte att öppna på min dator.... Några tips?

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-23 10:56

Öppna den på någon annans dator ?

WT

Hehe, smart! Tänkte kanske om någon hade en alternatic länk eller kunde kolla om filen är skada på akais server.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-23 11:14

Införskaffade en Crumar/LEM Bit 99 med demolerat klaviatur för snuspengar. Den lem-lästades till att bli en desktop modul. Jag är verkligen supernöjd med köpet, den har väldigt fina stakato ljud, klockor och fylliga stråkar i stereo!

mmm. har alltid tyckt om lembitens snuskiga ljud. Kanske skall köpa en själv
I like your dirty, filthy (b)ass!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-23 11:57

Köp och smiska, det är den helt klart värd.

Det blev en blofeld i veckan.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-05-23 20:58

Kröjtz: Grattis! Ska nog pilla igång min Blofeld och leka lite

Det var ett tag sedan jag skrev något här. Nu blev det visserligen ingen synt, men nästan. Ett Sound FX-kort till min Roland JV-1080 är precis betalat och jag förmodar att det dyker upp några dagar. Jag har ingen aning om vad det finns för ljud i det, det är mest en fråga om att jag har en plats över i synten

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-24 19:35

Bytte just bort min Pulse mot en Ensoniq SQ-80. Suttit och programmerat den ett tag nu (förstår mig fortfarande inte på sequncern) och jösses...äntligen har jag hittat John Carpenter-soundet! Det är nästan lite för mycket, men oj vad tufft det är!

Ursprungligen av Clase:

Bytte just bort min Pulse mot en Ensoniq SQ-80. Suttit och programmerat den ett tag nu (förstår mig fortfarande inte på sequncern) och jösses...äntligen har jag hittat John Carpenter-soundet! Det är nästan lite för mycket, men oj vad tufft det är!

Kul!
Har haft min SQ80 i nåt år nu tror jag, och har fortfarande inte förmått mig att undersöka sequencern tillräckligt för att kunna sätta upp den multitimbralt så att jag köra på flera kanaler från datorn...
Men den låter gött!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-27 12:26
Ursprungligen av android:

Kul!
Har haft min SQ80 i nåt år nu tror jag, och har fortfarande inte förmått mig att undersöka sequencern tillräckligt för att kunna sätta upp den multitimbralt så att jag köra på flera kanaler från datorn...
Men den låter gött!

what!?!
Det är ju piss-enkelt:
1. sätt master på multi, midi ch:16 (eller nån annan du inte använder)
2. tryck på mix/midi
3. ställ in den midikanal du vill spela på vilken part, ställ den till both eller midi
4. nästa kanal

piece of cake.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-05-24 20:08

Clase: Grattis till ett bra köp. Enda synthen med klaviatur+midi i studio "Berra". Ähh.. sequencern sätter sig efter ett tag. Samma seq i SQ-80, ESQ-1, VFXsd, EPS, EPS16+, ASR osv..

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-05-25 21:15

just ja...
gjorde mig av med min 2-voice och skaffade istället en Korg VC-10 som jag tänkte använda i bandet. Sen en vit thingamagoop oxå. Fint med vitt och macbettan matchar!! Dom e söta ihop sök på m5n på youtube så får ni se A just ja en sak till Casio rapman! Säger bara: YO! fett behöver liksom inte använda machinedrumen längre...

• Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-05-25 21:44

http://i6.photobucket.com/albums/y207/KGanryuS/PICT0608.jpg

Har just köpt mig en trevlig liten Nord Modular G2x för live-bruk. Pga. kommande tentor har jag ännu inte hunnit sätta igång med editorn, men jag har provat igenom alla presets. Låter fint hittills

Senast redigerat 2008-05-25 21:56

Jäkligt läcker bild på Norden, Ganryu. Den är liksom så pang på. Någon har suttit vid instrumentet och gått ifrån det en stund. Jag svamlar, men den är förbaskat läcker utan att jag kan sätta fingret på vad det är. Bilden är... kraftfull.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-26 00:08
Ursprungligen av Real Parakeet:

Jäkligt läcker bild på Norden, Ganryu. ... Jag svamlar, men den är förbaskat läcker utan att jag kan sätta fingret på vad det är.

Det är sängkammarblicken...

• Medlem
  • Borås
  • 2008-05-26 20:11

odlarn 2.0!
nu med 8 analoga ut från sin mpc 4k... rymdekot kommer att sakna att funka som masterefx

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-27 08:03

Tjong Pleng Clavia Nord Lead 2

Och en Thingamagoop.

Senast redigerat 2008-05-27 09:36

Har alltid velat ha en Nord Lead men just nu har jag svårt att motivera fler inköp.

Misstänkte att det skulle va enkelt, men jag har bara inte orkat kolla upp det...
Tack! Ska testa ikväll.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-05-27 16:53

Oh, najs Leere! Den där kan man döda folk med!

• Medlem
  • 2008-05-27 18:22

Gryyymt Leere!

Jag har alltid velat ha en E-max!!! Vad fick du ge för den (får man fråga det?)?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-27 23:53
Ursprungligen av Real Parakeet:

Jag har alltid velat ha en E-max!!! Vad fick du ge för den (får man fråga det?)?

Köp Emulator-III :an på vendolin i stället... keyboard, 8 Mb, 240 Mb HD.

Mvh
Demokid

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-05-27 21:39

gav 3k för den, men det var mer för att jag bjöd 3k
för att nå över de andra spekulanterna.
dock är frakten inräknat på det.

det finns dock en emax se+ (rack)
på vendolin. pratade med gubben
tills han påpekade att det var rack.
2500 skall han ha för sin.

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-29 00:50
Ursprungligen av leere:

gav 3k för den, men det var mer för att jag bjöd 3k
för att nå över de andra spekulanterna.
dock är frakten inräknat på det.

Är det en HD eller bara en vanlig SE? Min är en HD och jag håller på att byta ut den interna hårddisken mot ett flashkort. Det har nästan gått. Jag har fått in OS:t och kan boota och även spara banker där, men det blir strul när jag försöker ladda bankerna sedan igen. Skall prova lite andra CompactFlash-kort.

3000:- för en Emax är lite mer än vad jag är beredd att betala för en gammal sampler. De var väl betydligt billigare för några år sedan. Nu verkar det finnas lite sug efter dem. Men vill man verkligen ha något så får man vara beredd att lätta på lädret

En E-III:s skulle jag aldrig våga köpa. De krånglar väl en del och de kostar som ett fabriksnytt X-2000

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-05-28 06:23

pippin: det var lite magstarkt faktiskt. men å andra sidan
vara det jag som bjöd det för att jag verkligen ville ha den.
står för det, men å andra sidan stannar den här hos mig tills dödagar.

demokid: emulator III gjordes aldrig i rack

Bevaka tråden