Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad på WD:s Editioner

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag kör sedan en extern WD på 500 GB, som jag är helnöjd med. Nu planerar jag skaffa ytterligare en disk. Och naturligtvis kikar jag då på WD:s sortiment. De har ju åtta olika modeller med nästan samma spec.

Jag har hittat dessa fyra med FW och USB:
My Book Home Edition 500GB; 926 kronor
My Book Premium Edition 500GB; 1245 kronor
My Book Pro Edition 500GB; 1823 kronor
My Book Studio Edition 500GB; 1132 kronor

Någon som vet vad som skiljer mer på dessa modeller? Designen och priset är ju två punkter Men nästan dubbla priset ... Sök- och rotationshastighet verkar ju vara i stort sett identiska. Sitter det diskar med olika kvalitet i skalen?

Hjälp mig välja
//tm

Glöm inte "Office" och "World Edition".

Köpte själv en Studio Edition eftersom garantin är på fem (5) år och för att jag gärna vill ha ett chassi med FireWire 800. Vet inte alls vad som skiljer de andra åt (förutom att garantin bara är tre år).

Galet med så här många produktnamn, tillverkaren borde ju vara lika förvirrad av utbudet som konsumenten.

Ursprungligen av toastmaster:

Någon som vet vad som skiljer mer på dessa modeller? Designen och priset är ju två punkter Men nästan dubbla priset ... Sök- och rotationshastighet verkar ju vara i stort sett identiska. Sitter det diskar med olika kvalitet i skalen?

Det är anslutningarna (USB/FW/FW800/ESATA) som skiljer i första hand, samt garantin. Om du läser specarna är det inte så svårt att se, här har du en sammanfattning hos WD:

WD Product Selector

Några av produkterna du tog upp är utgångna tror jag, Pro-modellen verkar inte finnas kvar t.ex.

Tack, jag tittade bara på priskoll.se :"> Det verkar som om infon där inte är att lita på.
//tm

1
Bevaka tråden