Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till ny kontakt vid samtal?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta verkar inte fungera, eller?
Alltså, om jag har någon på tråden jag får ett nummer av - kan jag då lägga till det som ny kontakt?
Eller får jag helt enkelt använda Anteckningar och göra det efter avslutat samtal?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-27 22:20

Gammal tråd men tänkte ställa frågan igen. Detta går fortfarande inte eller?

Nix, har pillat lite med det här och testat fram och tillbaka.... Enklaste sättet verkar vara att skriva ner numret i notes, alternativt skicka ett sms till sig själv med det.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-28 00:38

Vad menar ni? I Senaste-listan finns det en blå högerpil att trycka på. Där får man upp senaste gjorda samtal och möjlighet att skicka SMS, ringa, skapa ny eller lägga till befintlig kontakt. Eller menar ni något annat?

Vi menar att du sitter i samtal med någon som ska ge dig ett nummer.... Muntligt... SOm du ska spara som en kontakt i telefonen medans du pratar för att slippa papper och penna eller liknande
Det är iaf det jag menar

Ursprungligen av PeeMaN:

Vi menar att du sitter i samtal med någon som ska ge dig ett nummer.... Muntligt... SOm du ska spara som en kontakt i telefonen medans du pratar för att slippa papper och penna eller liknande
Det är iaf det jag menar

Ja jag menade detsamma från början, det var därför jag skrev "när man har någon på tråden". Här betyder det ungefär "när man är inne i ett telefonsamtal med någon". Förlåt om det var ovanligt slang eller så.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-28 08:40

Har du provat att trycka på home knappen och sen försöka lägga till en nu kontakt?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Har du provat att trycka på home knappen och sen försöka lägga till en nu kontakt?

//Rob

Lägga till en ny kontakt var?
Kan man gå in i kontakter någon annanstans än genom telefondelen? FInns det någon app för det?

How to

Gör såhär...

Ta fram sifferpanelen och skriv in det nya numret. Sätt det befintliga samtalet "on hold" och ring upp numret du skrev in i sifferpanelen. Avsluta genast samtalet och återgå till samtalet. Numret du fick finns nu lagrat i samtalslistan och det går aldeles utmärkt att spara och härja när samtalet avslutats...

Hejja!

//N

Ursprungligen av nilsildur:

Gör såhär...

Ta fram sifferpanelen och skriv in det nya numret. Sätt det befintliga samtalet "on hold" och ring upp numret du skrev in i sifferpanelen. Avsluta genast samtalet och återgå till samtalet. Numret du fick finns nu lagrat i samtalslistan och det går aldeles utmärkt att spara och härja när samtalet avslutats...

Hejja!

//N

Aaaahhhhhh... Testar nästa gång.
Grejen är ju att ibland vill man kunna ha kvar den på andra sidan linjen om det är långt nummer etc, så man kan få delar av numret uppläst åt gång.

Så om någon kan ge ett sätt med kontakthantering utanför telefondelen är jag tacksam.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-28 10:56

Nej, du har rätt. De kontakter som du normalt/officiellt kommer åt under pågående samtal medger inte att du lägger till en ny kontakt eller ändrar i en existerande. Om du däremot installerar programmet/hacket Contacts | HomeScreen (notera pipe-tecken - inte stora "i") så dyker Kontakter upp som en separat applikation. Startar du den så kan du lägga till/ändra kontakter under pågående samtal.

Ursprungligen av frazze:

Nej, du har rätt. De kontakter som du normalt/officiellt kommer åt under pågående samtal medger inte att du lägger till en ny kontakt eller ändrar i en existerande. Om du däremot installerar programmet/hacket Contacts | HomeScreen (notera pipe-tecken - inte stora "i") så dyker Kontakter upp som en separat applikation. Startar du den så kan du lägga till/ändra kontakter under pågående samtal.

Suveränt!
Fungerar utmärkt.
Case closed.

Samtalet bryts inte när du skriver in numret i siffermojängen... bara när du ringer upp numret, vilket kanske tar 5-10 sek att administrera hela konkarrongen...

//N

Ursprungligen av nilsildur:

Samtalet bryts inte när du skriver in numret i siffermojängen... bara när du ringer upp numret, vilket kanske tar 5-10 sek att administrera hela konkarrongen...

//N

Men när man sätter på "On hold" kopplas väl den andra bort så länge?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-28 19:29

theplague:
det kopplas inte bort, det parkeras och du återgår till det när du lägger på det andra samtalet (om den personen inte lagt på dvs).

Ursprungligen av tim-:

theplague:
det kopplas inte bort, det parkeras och du återgår till det när du lägger på det andra samtalet (om den personen inte lagt på dvs).

Ja, men parkeras innebär inte det att du inte kan prata med denna under tiden?!?
Jag vill ju kunna kommunicera med den jag har i luren och är den som ger mig infon om den nya kontakten medan jag skriver in allt.
Parkera och koppla bort är väl ungefär samma sak i det här sammanhanget?

Ursprungligen av theplague:

Ja, men parkeras innebär inte det att du inte kan prata med denna under tiden?!?
Jag vill ju kunna kommunicera med den jag har i luren och är den som ger mig infon om den nya kontakten medan jag skriver in allt.
Parkera och koppla bort är väl ungefär samma sak i det här sammanhanget?

Jo , men du behöver inte parkera/sätta on hold/sluta prata med personen för att skriva in numret.. tryck bara på "knappsats"-knappen när du pratar och skriv in numret. Det är bara när du ringer upp som det bryts ett kort tag...

//N

Ursprungligen av nilsildur:

Jo , men du behöver inte parkera/sätta on hold/sluta prata med personen för att skriva in numret.. tryck bara på "knappsats"-knappen när du pratar och skriv in numret. Det är bara när du ringer upp som det bryts ett kort tag...

//N

Ok, I get you!

1
Bevaka tråden