Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quark ADB -> USB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-04 09:27

Vill byta ut mitt hårdvarulås till en nyare USB dito då det gamla systemet med iMate -> Lås inte fungerar överdrivet bra i OS X/Classic (tappar kontakten ofta).

Finns det ingen svensk representation för Quark som man kan ringa och som kan ta hand om sådant här?

Finner det minst sagt drygt att behöva faxa en "Hardware Key Replacement/Exchange Form" till Schweiz med kreditkortsuppgifter och allt möjligt.

Jag tycker dom är galna. Men det var väl inte poängen. Jag vill ha OS X även på jobbet

Jag kan inget om progarmmering, men hur svårt ÄR det egentligen att bygga en drivrutin som funkar till X om man har den befintliga som funkar till 9.2? Den som uppfinner en X drivrutin till Imate (och gärna en till externa USB wavelan 802.11) borde få nobelpriset på direkten (fredspriset).

MVH Mattias

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Finns det ingen svensk representation för Quark som man kan ringa och som kan ta hand om sådant här?

Var ett par år sedan nu som jag var i kontakt med Quark men då hade de ingen form av support eller dylikt i Sverige men det fans dock i Danmark på den tiden.

Ring Quark Scandinavia på 08-54588224 så faxar eller mailar dom över ett
formulär.

Var dock beredd på att prata Danska och att de inte svarar jämt....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 09:22
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fleno:
Ring Quark Scandinavia på 08-54588224 så faxar eller mailar dom över ett
formulär.

Var dock beredd på att prata Danska och att de inte svarar jämt....

Har skrivit ut ett formulär från nätet.
Förstår inte varför en svensk väntas förstå danska? Visst vissa dialekter eller vissa människor som är bra på att "försvenska sig", men annars. Support för ett såpass dyrt program på ett annorlunda språk?
:rolleyes:

1
Bevaka tråden