- acke
- Medlem ●
- Stockholm
Uppdateringen 10.5.3 rekommenderas för alla användare av Mac OS X Leopard. Den innehåller allmänna korrigeringar i operativsystemet med förbättringar inom stabilitet, kompatibilitet och säkerhet för din Mac.
Mer info här: About the Mac OS X 10.5.3 Update
Finns i Programuppdatering.
Några intressanta punkter:
• Includes additional RAW image support for several cameras.
• Improves Active Directory binding and login.
TimeMachine
• Addresses compatibility issues with Aperture 2.
Airport
• Improves 802.1X behavior and reliability.
• Includes additional RAW image support for several cameras.
Förhoppningsvis Canon EOS 450D
Någon som hittat en lista?
Några små fynd:
Fyra nya spännande frameworks. GoogleContactSync.framework, MultitouchSupport.framework, iChatCommonGUI.framework och WhitePages.framework
GMAX3100 drivrutinen har uppgraderats.
...
Fyra nya spännande frameworks. GoogleContactSync.framework, MultitouchSupport.framework, iChatCommonGUI.framework och WhitePages.framework....
Inte så spännande. Glömde ju helt bort funktionen i de nya bärbara. :">
Och hur blev det för Mac OS X Server då? De släpps sällan samtidigt kanske?
Jo de brukar de. Men Mac OS X server 10.5.2 släpptes vad jag kommer ihåg några timmar senare.
Apple har nu i Skivverktyg lagt till texten:
Läser behörighetsdatabasen.
Läsning av behörighetsdatabasen kan ta flera minuter.
Nu kanske folk godtar att det tar längre tid i Mac OS X 10.5 och att det är helt normalt.
Alla som enbart sitter med Wacoms Intous 3 bord kommer få problem! (hittar inte bordet alls) Installera nyss och jag sitter bara med ritbord! Sjuka i det hela är att jag imorse släpa med mig mac musen till jobbet för att plugga in den i en dator som saknar mus... Men jag hitta en gammal trotjänare i garderoben!
*edit
Installera om drivrutinen och system prefrences crashade! Drivrutinen installerades korrekt. Men går jag in i "sys prefs" och kollar inställningarna så hittar den inte nått endå!
Så alla som sitter med Wacom ritbord... Installera inte 10.5.3 riktigt än!
Alla som enbart sitter med Wacoms Intous 3 bord kommer få problem! (hittar inte bordet alls) Installera nyss och jag sitter bara med ritbord! Sjuka i det hela är att jag imorse släpa med mig mac musen till jobbet för att plugga in den i en dator som saknar mus... Men jag hitta en gammal trotjänare i garderoben!
*edit
Installera om drivrutinen och system prefrences crashade! Drivrutinen installerades korrekt. Men går jag in i "sys prefs" och kollar inställningarna så hittar den inte nått endå!
Så alla som sitter med Wacom ritbord... Installera inte 10.5.3 riktigt än!
samma för mig, helt hopplöst. suck va trött jag är på leopard, varje uppdatering har det varit något som strulat.
riktigt tröttsamt.
om någon har nån lösning på det här problemet så mottages tips tacksamt!
Nya kameror:
Hasselblad CFV-16
Hasselblad H3D-31
Hasselblad H3D-31II
Leaf Aptus 54S
Leaf Aptus 65S
Nikon D60
Olympus E-3
Pentax *ist DL2
Pentax *ist DS2
Pentax K100D Super
Sony DSLR-A200
Sony DSLR-A350
Den listan är väl från Camera RAW-uppdateringen som släpptes i samband med 10.5.2?
Den listan är väl från Camera RAW-uppdateringen som släpptes i samband med 10.5.2?
Ajdå, tog infon från macrumors.com. Sorry folks.
Har docken fått ett uppdaterat utseende eller är det bara mig det är fel på? Tycker den ser mer strömlinjeformad ut?
Har docken fått ett uppdaterat utseende eller är det bara mig det är fel på? Tycker den ser mer strömlinjeformad ut?
Jag märker ingen skillnad iallafall...
Är det bara jag som har problem att starta Safari efter uppdateringen. Startar jag den så händer det ingenting. Någon med samma problem?
Funkar finfint att starta här iallafall.
jag tycker den ser helt klart bättre ut! men det kan vara placebo?
Vi ser ljuset! Nej, men allvarligt - toningen är snyggare. Placebo? Kanske? För mycket kaffe?