Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det som är dåligt med iPhone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Överallt läser man om hur j***a bra denna pryl är och det gör att väntan blir så mycket mer smärtsam. Måtte den släppas i Sverige direkt efter WWDC den 9 juni...

Så för att lätta lite på "ha-begäret" kan väl ni som har erfarenhet av telefonen berätta om vilka nackdelar, tillkortakommanden och brister som den har. Jag läste på Macworlds forum att någon tyckte att själva telefon-funktionen var "medioker"... Någon som håller med?

Ja, telefondelen lämnar en del att önska. Tappar rätt många samtal och ljudkvalitén är inte så bra...

Ursprungligen av mmmikael:

Ja, telefondelen lämnar en del att önska. Tappar rätt många samtal och ljudkvalitén är inte så bra...

Jag tror det ändå är ganska individuellt. Jag har haft min sedan oktober, och inte haft några problem med "tappade samtal". Ljudet (om man menar samtalsljud) är heller inga problem - tvärtom - får många synpunkter på att det låter bra.

Jag saknar copy&paste. finns ju så många bra applikationer. SMS, mail och safari. det hade varit bra att kunna kopiera text i safari och använda i sms eller mail. t.ex.

Jag tycker oxo att ljudet i telefonen upplevs som lågt. med hörsnäcka är det bättre dock. avsaknad att kunna använvända bluetooth till att dela ut mappar med är oxo en nackdel. / Midmus

Inte så jättebra högtalare...

Om vi ser telefonen i standardutförande utan jailbrejks å sånt där:
- Inget MMS-stöd
- Inget "utkast" "skickat" "leveransrapport" eller möjlighet att spara separata SMS
- Inget sätt att byta SMS/ring-signal om man inte köper via Itoner
- Ingen möjlighet att snabbsöka bland kontakter
- Ingen möjlighet att redigera grupper i telefonen
- Går bara att synka musik mot en dator, går inte ens att lyssna på den man har i sin Iphone på en annan
- Saknar stöd för alla möjliga BT-tillbehör och funktioner. Just nu fungerar det bara för att använda headset
- Ingen möjlighet att skicka en kontakt via SMS eller BT
- Rätt låg volym på både ring- och sms-signal
- Inget flash-stöd i Safari

Nu blev det en hel del punkter. Och jag vidhåller att det finns gott om brister.
Men med ett jailbrejk kan man lösa så mycket att det goda överglänser det onda!

Ursprungligen av PeeMaN:

Om vi ser telefonen i standardutförande utan jailbrejks å sånt där:
- Inget MMS-stöd
- Inget "utkast" "skickat" "leveransrapport" eller möjlighet att spara separata SMS
- Inget sätt att byta SMS/ring-signal om man inte köper via Itoner
- Ingen möjlighet att snabbsöka bland kontakter
- Ingen möjlighet att redigera grupper i telefonen
- Går bara att synka musik mot en dator, går inte ens att lyssna på den man har i sin Iphone på en annan
- Saknar stöd för alla möjliga BT-tillbehör och funktioner. Just nu fungerar det bara för att använda headset
- Ingen möjlighet att skicka en kontakt via SMS eller BT
- Rätt låg volym på både ring- och sms-signal
- Inget flash-stöd i Safari

Nu blev det en hel del punkter. Och jag vidhåller att det finns gott om brister.
Men med ett jailbrejk kan man lösa så mycket att det goda överglänser det onda!

Allt det där stämmer, det kan jag hålla med om. Glöm bara inte att originalet var gjort för amerikanska marknaden från start. Många av dessa "finesser" är ointressanta där, eller operatörsbundna. När den nya kommer till Sverige, kan man göra denna lista igen, och se om den stämmer då.

Ursprungligen av adress@mac:

Allt det där stämmer, det kan jag hålla med om. Glöm bara inte att originalet var gjort för amerikanska marknaden från start. Många av dessa "finesser" är ointressanta där, eller operatörsbundna. När den nya kommer till Sverige, kan man göra denna lista igen, och se om den stämmer då.

Glöm inte att originalet inte alls var gjort specifikt för den amerikanska marknaden. Under keynoten sa ju herr Apple himself att telefonen skulle släppas i Europa under fjärde kvartalet 2007.

Jag tror att den största anledningen till att man hållt inne med Iphonen är att:
- Man insett att 3G-stöd varit för viktigt för att lansera telefonen i de större länderna såsom Kina, Japan och lilla Sverige
- Man har insett att V1 haft stora brister och för att inte få besvikna konsumenter så har man helt enkelt valt att förbättre telefonen

Detta är som vanligt vilda spekulationer, men sånt gillar vi väl på 99.se?

1
Bevaka tråden