Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag ljudböcker att hammna i mapp?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2008-06-01 11:35

hur får jag ljudböcker att komma i mapp en ljudbok för varje mapp vill jag ha?

just nu får jag alla mina ljudböcker blandade i ipoden under ljudböcker

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-01 13:20

Använd AppleScripts "Make Bookmarkable" från Doug's AppleScripts for iTunes.

Doug's AppleScripts for iTunes ♫ Managing Files

Joel

• Medlem
  • göteborg
  • 2008-06-01 16:41

jag har en pc bara måste finnas program som fixar till detta eller ???

Om du går in på iPod-forumet och Musiken på din iPod så ligger det två trådar om ljudböcker klistrade där. Där hittar du utförliga guider om hur man gör.

Om du känner dig lat får du dem här:
http://www.99.se/musiken-p-ipod-iphone/199471-guide-ljudb-cker-skapa-ljudbok-t-ipod-4g-ipod-mini-ipod-photo.html
http://www.99.se/musiken-p-ipod-iphone/193489-faq-ljudb-cker-h-r-st-ller-dina-fr-gor-r-r-ljudb-cker-p-ipod.html

• Medlem
  • göteborg
  • 2008-06-01 20:16

tack saken är att dom inte kommer i olika mappar .som jag vill alla ljudböcker kommer hur som helst som lösa filer. fast jag läst dom 2 länkarna som du gav mig.

Ursprungligen av swag:

tack saken är att dom inte kommer i olika mappar .som jag vill alla ljudböcker kommer hur som helst som lösa filer. fast jag läst dom 2 länkarna som du gav mig.

Ursäkta, men jag fattar ingenting. Kan du skriva samma meningar en gång till fast med punkter och komman så man förstår vad du menar?

Jag gör ett försök ändå:
Om jag förstått saken rätt vill du ha en mappuppdelning under Ljudböcker på iPoden? Det är inte möjligt. Däremot kan du lägga dem i varsina spellistor och på så sätt få en "mapp" för varje ljudbok. Dock kommer de då att hamna under Spellistor och inte Ljudböcker men det är ju en struntsak.

Har jag förstått dig rätt?

• Medlem
  • Kinda
  • 2008-06-01 21:02

Har hållit på mer än ett år och försökt fixa det själv, nu laddade jag ner Audiobook builder och livet leker. Det är värt en 100ing!

• Medlem
  • göteborg
  • 2008-06-01 21:05

ja tack.stämmer .kör på pc .

Ursprungligen av swag:

ja tack.stämmer .kör på pc .

http://www.99.se/itunes/200478-hur-f-r-albums-mappar-till-ipoden.html

(iq)

• Medlem
  • göteborg
  • 2008-06-02 09:05

hej igen nu har jag lyckas få dom i en enda fil .mina ljudböcker och få in dom under ljudböcker. i ipoden men va inte så jag tänkte mej .tänkte jag skulle få in dom under ipoden .fast så man kan välja kapitel på det man vill lyssna på.

Ursprungligen av swag:

hej igen nu har jag lyckas få dom i en enda fil .mina ljudböcker och få in dom under ljudböcker. i ipoden men va inte så jag tänkte mej .tänkte jag skulle få in dom under ipoden .fast så man kan välja kapitel på det man vill lyssna på.

Jaha, nej det går inte. Om de är "bookmarkable" så att de kommer ihåg sin position och om de är uppdelade i kapitel så hamnar de under ljudböcker. Så ere.

• Medlem
  • göteborg
  • 2008-06-02 09:45

har pc .hade detta program MP3Merge för att få en fil av ljudboken

Ursprungligen av swag:

har pc .hade detta program MP3Merge för att få en fil av ljudboken

Jag är fortfarande inte säker på att jag fattar vad du menar, men du kan väl svara på om det är det här:

Du har ett gäng ljudböcker som ligger under "Musik --> Ljudböcker" på din iPod
Dessa vill du inte att de ska ligga under "Musik --> Ljudböcker" utan du vill att de ska ligga under "Musik" och vara sökbara under "Musik --> Artist" et.c.
stämmer det?

I sådana fall är svaret: det går inte. Inte om du fortfarande vill att de ska vara ljudböcker. Om du däremot har dem i vanligt Mp3-format går det.

Svar på din fråga?

1
Bevaka tråden