Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide - Lås upp din telefon till 1.1.4 och SwePhone med WinPwn

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Falun
  • 2008-05-26 20:21
Ursprungligen av kia2:

@weei_85
Du måste nog sätta din iPhone i återställningsläge. Jag tror att guiden missade det steget.

Hej

Har samma problem som @weei_85. Håller på att låsa upp en iphone åt en polare så jag vill inte bricka den, så jag tar det lite försiktigt. Hur sätter man iphonen i återställnignsläge? Och när ska man göra det? Har gjort hela guiden punkt för punkt och sparat den hackade filen.

Mvh Tobbe

aha ok...ja fick lite panik o köra iliberty+...=) funkar ju utmärkt..men va bra tt du skrev kia...laddade precis ner iphonedict... men ja kan inte aktiva ENGLISH UK...måste ja starta om telefonen?

löste de med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-26 20:35

Konstigt, min iPhone sattes i restore mode automatiskt när jag körde iPwner. Annars om de inte fungerar vet jag att det ska komma instruktioner. Man sätter sin iPhone i restoremode genom att hålla in HOME+POWER tills telefonen stängs av, då släpper man power så hamnar man i restoremode

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-27 08:49

Eller ännu lättare. Koppla ur usb kabeln och stäng av iphonen. Koppla in usb kabeln och tryck in home knappen tills usb och itunes logot syns på telefonens skärm. Släpp home knappen och din telefon är i recovery mode.

//Rob

Även jag har ett liknande problem. Jag lyckas skapa en ipsw-fil utan problem. Men när jag kommer till punkten att öppna iTunes, står det att iPhone inte kan sammarbeta med iTunes eftersom jag inte har rätt simkort eller något. Den dyker alltså inte upp i vänsterspalten. Jag har testat att starta den i recoverymode (då den hittas i iTunes) och försökt att då återställa den med custom-filen. Här får jag också ett 1604-fel. Har jag kanske gjort något fel under processen i Winpwn? Jag undrar också hur en iPhone är när den är "brickad".

Ursprungligen av Love Ekenberg:

Även jag har ett liknande problem. Jag lyckas skapa en ipsw-fil utan problem. Men när jag kommer till punkten att öppna iTunes, står det att iPhone inte kan sammarbeta med iTunes eftersom jag inte har rätt simkort eller något. Den dyker alltså inte upp i vänsterspalten. Jag har testat att starta den i recoverymode (då den hittas i iTunes) och försökt att då återställa den med custom-filen. Här får jag också ett 1604-fel. Har jag kanske gjort något fel under processen i Winpwn? Jag undrar också hur en iPhone är när den är "brickad".

Om du får 1604, får du restora till original 1.1.4 firmware och börja om. Du kan ha missat att "pwna" din iPhone.

När en iPhone är brickad så startar den inte, varken restore mode eller vanligt. Då är det oftast bootloadern som har blivit corrupt.

Jag kom till sista stegen nu
19. När iTunes säger att din iPhone har återställts så kommer den att starta upp BootNeuter. Rör inte din iPhone om du inte vill ha en brick!
20. När din iPhone har startat om igen och du kommer till huvudmenyn så är du klar

Men nar den startat om sa fick jag fortfarande AT&T i Itunes...Nagon som vet vad det kan bero pa. Jag kan ha glomt att trycka in SHift nar jag klicka aterstll kan det paverkat?

Vilket SIM kort ska man ha i nar man kor enligt guiden?

Magnus

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-31 19:04
Ursprungligen av bmagnusf:

Jag kom till sista stegen nu
19. När iTunes säger att din iPhone har återställts så kommer den att starta upp BootNeuter. Rör inte din iPhone om du inte vill ha en brick!
20. När din iPhone har startat om igen och du kommer till huvudmenyn så är du klar

Men nar den startat om sa fick jag fortfarande AT&T i Itunes...Nagon som vet vad det kan bero pa. Jag kan ha glomt att trycka in SHift nar jag klicka aterstll kan det paverkat?

Vilket SIM kort ska man ha i nar man kor enligt guiden?

Magnus

Om du glömt att trycka in shift så har iTunes använt den riktiga firmware filen och inte den nya som pwnage skapade. Det är bara att göra om steg 17-21.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 16:14

Hjälp vid uppgradering till 1.1.4

Hej,
Har nu följt guiden för uppgradering till 1.1.4. Tyvärr fick jag felet 1604 första gången i iTunes och när jag provade igen fick jag ett fel på hfs.exe när jag gjorde "build iPSW". Sitter nu med en icke fungerande telefon med iTunes-logga och USB-anslutningsloggan i displayen. Behöver hjälp för att komma ur detta.

Ursprungligen av Fredde010:

Om du får 1604, får du restora till original 1.1.4 firmware och börja om. Du kan ha missat att "pwna" din iPhone.

När en iPhone är brickad så startar den inte, varken restore mode eller vanligt. Då är det oftast bootloadern som har blivit corrupt.

Tack för hjälpen! Konstigt nog var det det jag hade missat. Blev lite rädd när den sedan ändå inte dök upp i iTunes, men funkade ju via restore mode:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 16:54

Original 1.1.4 firmware

Ursprungligen av Fredde010:

Om du får 1604, får du restora till original 1.1.4 firmware och börja om. Du kan ha missat att "pwna" din iPhone.

När en iPhone är brickad så startar den inte, varken restore mode eller vanligt. Då är det oftast bootloadern som har blivit corrupt.

Hur får man tag i en original 1.1.4 firmware? Min iPhone är "pwnad" men jag får ändå fel 1604 i iTunes.

Ursprungligen av Big Mac:

Hur får man tag i en original 1.1.4 firmware? Min iPhone är "pwnad" men jag får ändå fel 1604 i iTunes.

Eh, skämtar du?

Tips: Läs första inlägget i den här tråden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 17:58
Ursprungligen av theplague:

Eh, skämtar du?

Tips: Läs första inlägget i den här tråden.

Hej The Plague,
Har provat att följa instruktionerna 5 gånger nu utan framgång. Vad kan felet 1604 bero på? Hur kan jag komma tillbaka ut ur "recovery mode"?

  • Medlem
  • Falun
  • 2008-05-28 11:43

Lyckades göra restore på en "vanlig" 1.1.4 firmware ipsw-fil så när jag får tid(ikväll) så blir det till att göra om allt från början igen enligt guiden så får vi se om det lyckas bättre då.

  • Medlem
  • Falun
  • 2008-05-28 22:44

Körde Winpwn igen och var sen noga med att sätta telefonen i recovery mode innan jag körde restore i iTunes. Denna gång gick allting bra så nu har jag åter igen en upplåst iPhone men denna gång med 1.1.4 firmware

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-31 21:23

Likt bmagnusf har jag också fastnat på steg 18-19.
Vet att jag shift-klickade på restoreknappen och valde ...iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw.
Efter det så kommer det en mätare i Itunes men därefter händer igenting förrutom att den gnäller på att jag inte har rätt simkort och jag kan inte se den längre i högermenyn. Försökte att sätta den i recovery-mode men det går inte heller. Vad ska jag göra? Är lite nybörjare så jag behöver tips.

Ser inte heller skymten av nån BootNeuter.. =(

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-01 04:55
Ursprungligen av yupyup:

Likt bmagnusf har jag också fastnat på steg 18-19.
Vet att jag shift-klickade på restoreknappen och valde ...iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw.
Efter det så kommer det en mätare i Itunes men därefter händer igenting förrutom att den gnäller på att jag inte har rätt simkort och jag kan inte se den längre i högermenyn. Försökte att sätta den i recovery-mode men det går inte heller. Vad ska jag göra? Är lite nybörjare så jag behöver tips.

Ser inte heller skymten av nån BootNeuter.. =(

Du måste välja den nya restore filen som pwnage skapar. Spara den nya filen i en mapp som heter pwnage eller döp om filen till 1.1.4pwnage.ipfw så vet du vilken fil som är riktig.

Det kan också vara en bugg i winpwnage.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-06-02 00:04

Ni som får problem med att hfs programmet kraschar...

Det fick jag med.

Hoppa över swephone's svenska ordlista, för mig löste det det hela.

Lååååång kväll innan jag hittade den bromsklossen.

Dikeskörning

Tack Rob och theplague. Har nu fått igång telefonen. MEN....
hur skall jag få in mina tre Svenska (menyer,nummer och ordbok)?
Som 71-åring är jag glad att jag fixade det med er benägna hjälp.
Än en gång.....TACK!!!!!!!!!!!!!
//Ulf:)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-23 20:49
Ursprungligen av ulfmelin:

Tack Rob och theplague. Har nu fått igång telefonen. MEN....
hur skall jag få in mina tre Svenska (menyer,nummer och ordbok)?
Som 71-åring är jag glad att jag fixade det med er benägna hjälp.
Än en gång.....TACK!!!!!!!!!!!!!
//Ulf:)

Grattis. Det är rätt enkelt med installern. Följ den här guiden så ska det fixa sig.

//Rob

Ursprungligen av ulfmelin:

Tack Rob och theplague. Har nu fått igång telefonen. MEN....
hur skall jag få in mina tre Svenska (menyer,nummer och ordbok)?
Som 71-åring är jag glad att jag fixade det med er benägna hjälp.
Än en gång.....TACK!!!!!!!!!!!!!
//Ulf:)

Precis, gå in i Installer och installera därifrån.

Tack för en bra guide. Jag lyckas bra med alla stegen, men när jag ska dra igång iTunes för att återställa med min custom-ipsw kommer jag inte åt översiktsbilden för iPhonen. Jag får bara guiden för att aktivera den med AT&T.

Jag hade tidigare jailbreakat och unlockat den 1.1.1 och använder nu iTunes 7.6.

Några idéer?

Update: nevermind, det var jag som inte läste instruktionerna ordentligt. Jag höll nere knapparna för kort tid för att komma in i recovery mode. Om någon har samma problem så måste man verkligen hålla nere knapparna riktigt länge.

Om man vill göra om proceduren för att ta bort äckliga värdelösa swephone och har följt den här guiden. ska man alltid börja med att pwna eller räcker det med första gången? och påverkas telefonens bootloader av att man gör en restore om man flashade om den efter den här installationen?

Ursprungligen av mackan-d:

Om man vill göra om proceduren för att ta bort äckliga värdelösa swephone och har följt den här guiden. ska man alltid börja med att pwna eller räcker det med första gången? och påverkas telefonens bootloader av att man gör en restore om man flashade om den efter den här installationen?

?!!?
Du tycker inte det är grymt med svenska menyer, tangentbord med åäö etc?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-04 09:13

Verkar vara lite trollning på gång

bodde i swe när jag skaffade mig iphone men har flyttat utomlands nu och det ställer till problem med nummerformateringen för mig. så därför vill jag plocka bort just den delen men eftersom jag inte har någon användning föf det. men man kan bara v'älja reinstall så går det inte och det tycker jag är värdelöst. man ska väl inte behöva formatera om den för att få bort en app på TYP 3 kb. och när man hör av sig till swephone får man inget svar. viklet också är kasst.

Annars kul ord kia "trollning"

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-06-19 15:19

när min iPhone ska återställas till den hackade firmware
ger itunes ett meddelande där de står "iphone-enheten "iphone" kunde inte återställas. ett okänt fel uppstog (1604)" nån som kan hjälpa mig?

En bra guide, återställde min igår..
Blev dock en massa klyd, fick DUF´a den för att återställa till 1.1.4, sedan ville den inte gå till RecovMode.
Då fick jag ladda ner iLiberty+ för att få den i RecovMode. Men efter många om och men löste sig alla problem,
startade iTunes och återställde den hackade versionen.

Tack för en bra guide.

Bevaka tråden