Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidningar i samordnad kampanj om tryck- och yttrandefrihet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag när jag skulle läsa Aftonbladet på nätet så kom följande bild upp i några sekunder för att sedan slussa vidare till rätt entrésida - för en stund trodde jag att dom blivit hackade men efter lite koll så framgår det tydligt att flera tidningar driver en gemensam kampanj för yttrandefriheten: Ett slag för tryckfrihet | Nyheter | Aftonbladet

Har raderat några "onödiga" offtopic-inlägg.

Åter till det riktiga ämnet - dvs tidningarnas kampanj.

/Mod

Senast redigerat 2008-06-04 09:26
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har raderat några onödiga inlägg.

Skulle du i yttrandefrihetens namn kunna precisera vad som var "onödigt", blir annars lite komiskt att du raderar alternativt censurerar användarnas inlägg med tanke på trådens "ämne" - om där fanns personliga påhopp, ja då förstår jag dig men kanske jag möjligen har missat att tonläget skulle kunna ha varit onödigt infekterat mellan de som skrev de raderade inläggen. Tacksam om du kan relatera till några 99mac-regler som gör att en moderator med fog kan och bör städa bort inlägg i startade trådar, fler än jag skulle nog ha nytta av detta. Här på 99 torde det väl även finnas gränser för hur fritt yttranden kan vara?

Mvh,
Olle Jonsson
+++

Jag raderade de inlägg som bara innehöll en sido-diskussion huruvida någon hade påstått att Aftonbladet var hackad eller ej.

Det vara bara missförstånd - och svar till det missförståndet - och som inte tillförde tråden någonting.

Senast redigerat 2008-06-04 09:32

Det handlar väl mest om journalisters rätt till tryckfrihet, inte yttrandefrihet. Det finns viktigare frågor att diskutera. Läs mer här: Kampanj som inte gÃ¥r att ta pÃ¥ allvar (Blogge Bloggelito – regeringsblogg) och Vi är i krig (Blogge Bloggelito – regeringsblogg)

Förklaringen accepterad - tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-04 10:31

Trådskaparens inlägg + modereringen blev en skärmdump och dagens garv! lol Vilken fullträff!

1
Bevaka tråden