Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket program ska jag köra?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2003-02-25 16:56

Har precis skaffat mig en PB12 och håller på med amatördesign av möbler odyl. Jag undrar vad det finns för relativt enkla men bra program till att animera mina skapelser i 3D. Känner till Maya och Bryce. Finns det andra alternativ som är enklare att komma igång med? Eller är det likabra att ta tjuren vid hornen direkt och försöka lära sig Något av de ovanstående programmen?

Andreas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-25 19:12

Men sånt gör man kanske bäst med papper, penna och modeller? Eller Illustrator/Freehand kanske?

• Medlem
  • 2003-02-25 19:27

sketchup kanske kan vara något för dig.
här kan du ladda ner demo och läsa om sketchup.

/majk

• Medlem
  • 2003-02-25 19:32

Jag tycker Cinema 4D är bra. Jag är inget ess och har ingen egen licens, utan har bara testat det på ett jobb, men renderingarna är utmärkta och jag tror inte det är så dyrt.

Jag tycker du ska undvika att köra ett crackat Maya och istället köpa ett billigare program, eftersom det är roligt om det kan vara lite lönsamt att ta fram 3D program till Macen.

• Medlem
  • Lund
  • 2003-02-25 20:42

Sketch-up verkar helt ok och kostar inte alltför mycket heller. Tror att jag kommer satsa på det...

1
Bevaka tråden