Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rest In Peace: min iPhone är död-tråden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-06-03 11:32

Eller - nu kan inget hindra mig från att köpa en ny asap.

Nåväl, ett 40 cm fall från mitt knä ner på ett parkettgolv - no biggie alltså. Inte en skråma på utsidan men men men... Home-knappen slutade att svara helt, regelbundna meddelande att "Det här tillbehöret är inte anpassat för iPhone...", omöjlig att helt stänga av eftersom den startar om direkt efter avstängning och när man ansluter till en dator meddelar denna att USB-tillbehöret drar för mycket ström! Alltså, omöjlig att ladda eller synca... .

Seriöst hårdvarufel förmodligen, med sorg såg jag den ladda ur och sakta somna in... för evigt.

Efter ett dygn slår det mig hur mycket mitt beteende förändrats under 9 månader med en Phone i fickan. Att alltid ha webben med sig har jag verkligen vant mig med, mail överallt, Twitter, Goggle Maps - jösses vad de vanliga lurarna är frånåkta.

Vad som kommer att hända med 3G på iPhonen kan man bara drömma om. Jag gör det. Drömmer alltså.

R.I.P

3/10-2007 - 29/5 2008
Wibergs iPhone

Ursprungligen av Wiberg:

Eller - nu kan inget hindra mig från att köpa en ny asap.

Nåväl, ett 40 cm fall från mitt knä ner på ett parkettgolv - no biggie alltså. Inte en skråma på utsidan men men men... Home-knappen slutade att svara helt, regelbundna meddelande att "Det här tillbehöret är inte anpassat för iPhone...", omöjlig att helt stänga av eftersom den startar om direkt efter avstängning och när man ansluter till en dator meddelar denna att USB-tillbehöret drar för mycket ström! Alltså, omöjlig att ladda eller synca... .

Seriöst hårdvarufel förmodligen, med sorg såg jag den ladda ur och sakta somna in... för evigt.

Efter ett dygn slår det mig hur mycket mitt beteende förändrats under 9 månader med en Phone i fickan. Att alltid ha webben med sig har jag verkligen vant mig med, mail överallt, Twitter, Goggle Maps - jösses vad de vanliga lurarna är frånåkta.

Vad som kommer att hända med 3G på iPhonen kan man bara drömma om. Jag gör det. Drömmer alltså.

R.I.P

3/10-2007 - 29/5 2008
Wibergs iPhone

Intressant, jag har många av de där felen på min iPhone men jag kan inte minnas att jag har tappat den från någon högre höjd. Men jag kan iaf synka och ladda så jag kan använda den som iPod.

Man märker verkligen hur beroende man blivit av den nu när man börjar köra SE igen. Längtar verkligen till Sverigereleasen.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-06-03 14:28

Jag lider med dig

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 14:45

Tråkigt.

Eftersom den har mer eller mindre dött skulle jag nog öppna den och se om något pin har böjt sig i fallet och kortsluter USB bussen. Kanske är det ett litet fel som man snabbt kan fixa om man öppnar den.

//Rob

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-06-03 15:13

Hmm,

Home Media - det där beskriver ju mina problem rätt bra...

1
Bevaka tråden