Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2 = 3G? Och andra frågor.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har hört ryktas att en ny iPhone kommer ut i staterna i veckan och passande nog åker min chef till NY nästa vecka och jag har bett honom köpa en lur åt mig. Tyvärr kan jag inte be honom köpa flera.

Nu är frågan, är de "traditionella" gsm-iPhone slutsålda? Ska jag satsa på iPhone 2? Är iPhone 2 en 3G-lur? Är det ngn som tror sig veta vad dessa kommer att kosta i staterna? Finns de i olika färger? Kommer man att kunna knäcka dem? Jag är Tele2-kund och tänker så förbli. Tacksam för alla råd och all info!

Mvh
/andreas

Nu är frågan, är de "traditionella" gsm-iPhone slutsålda?
-Ja
Ska jag satsa på iPhone 2?
- Ja, se #1.
Är iPhone 2 en 3G-lur?
- Får vi reda på på måndag nästa vecka. Troligtvis 3G.
Är det ngn som tror sig veta vad dessa kommer att kosta i staterna?
- Det lär stanna på samma priser. 16GB kostar i USA $499+ca 7% sales tax.
Finns de i olika färger?
- Måndag.
Kommer man att kunna knäcka dem?
- Firmware 2.0 är redan knäckt, men kommer det en ny så knäcks den snart med.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 16:31

det kommer nog att dröja innan den går att låsa upp så att man kan ringa med den. Men jailbreakad kommer den nog att bli väldigt snabbt.

Varför skulle han inte kunna det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 16:34

upplåsningen har rent historiskt alltid tagit tid. jämför med hur det var med ootb 1.1.2. det dröjde minst en månad innan det gick att ringa med den.

rätta mig gärna om jag har fel.

• Medlem
  • Habo
  • 2008-06-03 18:29
Ursprungligen av kia2:

upplåsningen har rent historiskt alltid tagit tid. jämför med hur det var med ootb 1.1.2. det dröjde minst en månad innan det gick att ringa med den.

Efter första versionen har upplåsning anlänt inom 1 månad efter nya uppdateringarna.
Undantag 1.1.2 som tog uppåt 3 månader så folk började sälja/köpa TurboSIM/KingSim/NextSIM för att kunna ringa. Sedan kom upplåsning och buggen fixades inte i 1.1.4 så upplåsningen gick där snabbt.

Jag skulle chansa på att ett sådant TurboSim-chip man fäster på sim-kortet skulle göra det möjligt att ringa på alla sim-kort innan upplåsning

Ursprungligen av soft:

Jag skulle chansa på att ett sådant TurboSim-chip man fäster på sim-kortet skulle göra det möjligt att ringa på alla sim-kort innan upplåsning

Det tror jag också! Så det så!

Ursprungligen av kia2:

Skillnaden denna gång är att firwmare 2.0 finns ute sedan lång tid i betaversion och så vitt jag vet säger sig hackarna redan ha klarat av upplåsningen. Apple kan förstås ändra något i sista minuten, men det är inte lika troligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-04 15:06

Det är väl sannolikt att det, med de nya telefonerna, kommer ett nytt baseband. Med upplåsning menar jag att man knäcker baseband så att man kan ringa med valfri operatör.

Menar du att detta redan är färdigt?

Ursprungligen av kia2:

Det är väl sannolikt att det, med de nya telefonerna, kommer ett nytt baseband. Med upplåsning menar jag att man knäcker baseband så att man kan ringa med valfri operatör.

Menar du att detta redan är färdigt?

Ja, det är baseband 04.05.01_G som tillhör firmware 1.2 (som senare döptes om till 2.0), och det har ju varit ute lika länge eftersom det hänger ihop, och det är upplåst redan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-04 15:06

Förmodligen/förhoppningsvis har Apple redan insett att den blir hackad oavsett så det är lika bra att låta den förbli öppen.

Apple? Öppen? Bowahahaha

Jaha, nu förstår jag. Först kan man knäcka firmwaren för jailbreaking, vilket verkar vara gjort för 2.0, men sen kan man även knäcka baseband som gör att man kan ringa med den. verkar väldigt komplicerat.

Kan inte bara devteam elr typ...dvd jon knäcka skiten en gång för alla som gäller för alla firmwares och alla basebands.

...vad är turbosim?

Ursprungligen av frosse:

...vad är turbosim?

Snälla, sök lite i alla fall.

1
Bevaka tråden