- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
Ryktet säger att Mac OS X 10.6 kommer presenteras på WWDC på måndag. Då får vi nog veta nästa vilket kattdjur som gäller denna gång!
Kanske dags för en ny gissningstråd?
Mac OS X 10.0 Cheetah
Mac OS X 10.1 Puma
Mac OS X 10.2 Jaguar
Mac OS X 10.3 Panther
Mac OS X 10.4 Tiger
Mac OS X 10.5 Leopard
Mac OS X 10.6 ?
Jag skulle också tro att vi får veta namnet på katten. Kanske dags för en ny gissningstråd?
Det finns inte så många saker att gissa på bara...
Det finns inte så många saker att gissa på bara...
OS X Kitten!
99.se - Visa enstaka inlägg - När blir OS X historia? http://www.geekculture.com/joyoftech/joyimages/556.png
Jag gissar att 10.6 kommer att heta Lion.
Det finns flera kattnamn som inte är nämnda:
Lynx, Ozelot, Jaguarrundi, Cougar (tror ej, då det är samma djur som Puma, vilket Mac OS 10.1 hette), Serval, Caracal
Ovanliga katter (korsade katter):
Liger, Tigon
se länken:
Kattdjur - Wikipedia, den fria encyklopedin
då gissar jag på 10.6 Gepard:"> måste ju vara en snabb katt inte ett sovande lejon eller lol
Nja, var det inte den långsammaste av alla Apples OS hittills - Mac OS 10.0 - som hette Cheetah, dvs gepard på svenska?
Eftersom nästa version verkar vara inriktad mot stabilitet och säkerhet skippas kattdjuren till förmån för berömda säkerhetstjänster. Mac OS X Stasi, Securitate, Mossad, Gestapo etc.
Eller om vi fortsätter på kattspåret: "Keep your data secure and stable for 4500 years: Mac OS X Sfinx"
Eller om vi fortsätter på kattspåret: "Keep your data secure and stable for 4500 years: Mac OS X Sfinx"
Marknadsför det om du kan!
Cougar är samma som puma.
Gepard är samma som cheetah som är 10.0.
Då var tråden igång. Når vi 200 inlägg innan måndag?