• Medlem
  • Lund
  • 2008-06-05 00:31

Hej! Har haft detta problemet rätt länge, men tänkte ta tag i det nu. Det är så att efter att min macbook c2d 1,83 ghz med 2 gb ram, med senaste uppdateringen av Leopard, blir först och främst seg emellanåt utan att jag riktigt vet varför (inget problem med att minnet är slut). Det andra och det som jag vill adressera här är att quick look krashar finder för mig emellanåt.

Krashen går till såhär: Jag har kolumnvy i finder. Går in i en mapp där jag har exempelvis en xvidfilm. När jag trycker på filmen så börjar finder ladda den till höger i kolumen för att visa den där, trycker jag space för att "quick looka" filmen innan det är klarladdat i högerkolumnen så krashar finder.

När datorn är "rapp" så tar det ingen tid för datorn att ladda in filmen i högerkolumnen och således krashar inte finder, men när den är slö och jag inte väntar på att den skall ladda klar där sker detta. Krashen sker inte direkt utan låter quicklook fönstret stå och vänta en stund, ibland laddar den klart och visar filmen, ibland krashar det. Verkar vara så den krashar om det går för lång tid innan filmen är laddad.

Någon som kan hjälpa mig?

MvH Oskar