Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

yoggi Yalla!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-22 14:34

Fler än jag som älskar designen på Yoggi Yalla!? Att drickyoghurt kan förpackas så snyggt!

Man vågar ju knappt gå förbi mejeridisken längre... Sen typisk det är Arla som skall komma med något sådant...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-22 15:35

Jo, den e supernice och skön! E det inte Forsman & Bodenfors designgrupp som gjort förpackningsdesignen?

Ps. Heter inte Forsman & Bodenfors designbyrå "Happy"?

[ 25 September 2002, 18:02: Meddelandet ändrat av: carbon ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Robert F:
Ps. Heter inte Forsman & Bodenfors designbyrå "Happy"?

Jomenvisst! Enligt byråregistret.

• Avstängd
  • International user
  • 2002-09-23 20:28
Citat:

Jo, den e supernice och skön! E det inte Forsman & Bodenfors designgrupp som gjort förpackningsdesignen?

Nej det är Brindfors som har gjort den. Det var ett reportage i Cap & Design i vintras om det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-23 21:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias L:

Citat:

Nej det är Brindfors som har gjort den. Det var ett reportage i Cap & Design i vintras om det.

Just d! Det minns jag nu när du säger det...

Att designade produkter som Yalla ger reklamare en hard on är väl inget snack om, men är det någon som vet om de säljer? Har inte fenomenet drickyoghurt i allmänhet varit lite svårsålt ute i butikerna?

• Medlem
  • Boston
  • 2002-09-24 10:23

Måste erkänna att jag gillar både förpackningen och innehållet. Den perfekta frukosten på tunnelbanan helt enkelt.

Men hur den säljer?!? Min helt ovetenskapliga syn på det är att det har varit svårt att få handlarna att ta in den, för den finns på förvånanasvärt få ställen. Men på dom ställen den finns verkar den gå som smör i solsken, ofta slut, aldrig kort datum.

Ska också tilläggas att det verkar finnas potential i segmentet då både Yoplait och nå´n annan tillverkare har liknande produkter ute...

/Gurra

1
Bevaka tråden