Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad pysslar iTunes Store med egentligen?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-06-06 13:31

Nybliven ägare som jag är till en Touch ville jag köpa mig ett nytt album och gick in på iTunes store och letade upp Sébastian Telliers nya album "Sexuality" (fransmannen från schlager-EM) och laddade ner. Allt fungerade på min dator, men jag har problem med vissa av låtarna på min Touch (två låtar kan endast spelas 1.34 min sedan hoppar spelaren automatiskt till nästa låt och en låt är de sista 40 sek borta). Jag har testat att ta bort låtarna och lägga in dem igen, men det hjälper inte. Jag skrev till supporten och de skrev att skivan är borttagen från iTunes store! Hur kan de bara ta bort en skiva hipp som happ? Den är ju alldeles ny och dessutom rätt "creddig";) (daft punk har producerat)! Dessutom tycker jag att skivan var knastrig och det var dålig ljudkvalité på en del låtar (trots att det var plus-version med 256kbit). Detta knaster och klickljud har jag aldrig upplevt från iTunes store förr och jag har handlat av dem i många år...

Nog klagat och nu till mer direkta frågor:
1. Har fler problem med halva låtar (från itunes stores) på ipoden som på datorn är helt ok?
Hur löser man problemet?
2. Är det vanligt att iTunes store tar bort skivor som är helt nya från sitt sortiment?
3. Med skivan följde en digital booklet som jag inte får över på min touch. Jag fattar helt enkelt inte hur man gör - jag trodde att den skulle föras över automatiskt med musiken. Hur gör man?

Tacksam för svar:)

Att en del låtar är knastriga är nog så dom ska vara Han är rätt speciell.

Ursprungligen av Fexe:

Nybliven ägare som jag är till en Touch ville jag köpa mig ett nytt album och gick in på iTunes store och letade upp Sébastian Telliers nya album "Sexuality" (fransmannen från schlager-EM) och laddade ner. Allt fungerade på min dator, men jag har problem med vissa av låtarna på min Touch (två låtar kan endast spelas 1.34 min sedan hoppar spelaren automatiskt till nästa låt och en låt är de sista 40 sek borta). Jag har testat att ta bort låtarna och lägga in dem igen, men det hjälper inte. Jag skrev till supporten och de skrev att skivan är borttagen från iTunes store!....

A-hrm..... Med tanke på titeln, tror Du inte att det är den vanliga amerikanska förtjusningen i självcensur och "family contents"-filter som spökar? Vet inget om låten eller artisten, men såna där filter brukar vara korkade. Minns nån diskussionsgrupp som var inhyst hos någon av jätteportalerna, som i ett svenskspråkigt inlägg vägrade låta mig använda det helsvenska ordet "slut".....:confused: Jodå, på engelska betyder samma sträng "slampa", och det gick ju inte an.....O:-)

1
Bevaka tråden