Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diverse programkrascher och udda beteende efter 10.5.3

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har efter uppdatering till 10.5.3 börjat få en hel del program som beter sig underligt och/eller kraschar med jämna mellanrum. Bl.a. Finder får för sig att starta om sig själv titt som tätt, vilket skapar enorm irritation då man t.ex. kikar på något med Quicklook eller liknande. Även Adium beter sig konstigt och kraschar med jämna mellanrum, och verkar dessutom ha slutat visa då folk loggar in/ut efter en tids körning.

Även CoverSutra/Growl är lite underliga. CoverSutra slutar hänga med låtbyten efter ett tag och stannar helt enkelt på en viss låt tills man orkar starta om programmet, och Growl visar sitt fönster lite vars den vill på skärmen. Tror problemet med Growl löst sig efter uppdatering dock.

Har kollat så alla program som bråkar kör senaste versionen, men det är fortfarande en del som lever sitt eget lilla liv. Kanske egentligen borde skriva detta till Apple, men lite hjälp härifrån har aldrig skadat Apple får trots allt in felrapport efter felrapport..

Tack på förhand,
Robert

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-06-08 16:31

jag har bekymmer med att mitt rapid weaver krashar och även chicken of the vnc.. tyvärr verkar detta ha uppstått i samband med uppgradering till 10.5.3.. det går inte att nedgradera månne?

//Tim

Att CoverSutra har problem (version 2.1.2) kan jag skriva under på, annars är 10.5.3 tokstabilt här.

1
Bevaka tråden